וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המלחמה: רבה של מוסקבה הודיע על התפטרותו

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 10:48

נשיא "ועידת רבני אירופה", הגאון רבי פנחס גולדשמידט, הודיע על סיום תפקידו אחרי 33 שנים: "ברור לי שהחלטתי לעזוב כעת היא לטובת עתיד הקהילה"

נשיא "ועידת רבני אירופה", הגאון רבי פנחס גולדשמידט. יח"צ,
נשיא "ועידת רבני אירופה", הגאון רבי פנחס גולדשמידט/יח"צ

על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, לאחר 33 שנים בהן כיהן כרבה של מוסקבה הודיע נשיא "ועידת רבני אירופה" הגאון רבי פנחס גולדשמידט על פרישתו, לדבריו, "עצוב ככל שאהיה מהנסיבות, ברור לי שהחלטתי לעזוב כעת היא לטובת עתיד הקהילה".

בהודעה לרבני אירופה ולראשי הקהילה כתב הגר"פ גולדשמידט כי "ברצוני להודות לקב"ה על הזכות וההזדמנות שניתנה לי ולרעייתי הרבנית תליט"א לקחת חלק בתחיה ההיסטורית של יהדות רוסיה, לקומם מחדש את קהילת הקודש לאחר עשרות שנים של ניתוק ולהקים מוסדות תורה וחינוך במוסקבה. שירתנו את קהילת הקודש ברגעים היסטוריים של יהדות רוסיה, בימים של מסירות נפש למען 'לא תשכח מפי זרעו', במשך 33 השנים האחרונות".

לדבריו, "לאחר נפילת ברית המועצות. עשינו כמיטב יכולתנו בכדי לנווט ולבנות את הקהילה, החל מהשנים המאתגרות של התוהו ובוהו של עידן הנשיא ילצין עד עתה בעידן הנוכחי כאשר השלטון האוטוריטרי ההולך ומתהדק מיום ליום".

"כשהמלחמה הנוראה של החודשים האחרונים באוקראינה החלה להתגלגל, התקשינו לראות כל כך הרבה סבל אנושי ולשבת בחוסר מעש. הקמנו קרן בינלאומית לסיוע לפליטים ויצאתי למדינות אליהם נמלטו קהילות שלמות על טפייהן ומוסדותיהם. ככל שהזמן התקדם, ולמרות שנבחרתי מחדש לתפקיד הרב הראשי בחודש שעבר, הבנתי שהישארותי בתפקיד תסכן את הקהילה היהודית במוסקבה".

"עצוב ככל שאהיה מהנסיבות, ברור לי שהחלטתי לעזוב כעת היא לטובת עתיד הקהילה וכנשיא 'ועידת רבני אירופה', אמשיך לשרת כמיטב יכולתי את רבני והקהילות היהודיות באירופה, כולל את הקהילה היהודית במוסקבה. שה' יברך וישמור על קהילת יהודי מוסקבה", הוסיף.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully