וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הירושלמי מתריע: דוכני צ'ולנט ללא כשרות

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 10:45

במכתב אזהרה שפרסם, התייחס הרב יצחק מרדכי הכהן רובין רב קהילת "בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים ומחבר הספר "אורחות שבת" לתופעת דוכני הצ'ולנט שנפתחו לאחרונה בירושלים: "המכשול בזה מצוי מאוד, ובפרט אצל בחורי הישיבות בלילות שישי"

צ'ולנט. ShutterStock
"חובה על כל אחד מהקונים להיות זהיר וגם מזהיר"/ShutterStock

הרב יצחק מרדכי הכהן רובין רב קהילת "בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים ומחבר הספר "אורחות שבת" פרסם מכתב אזהרה שבו הוא מתייחס לתופעת דוכני הצ'ולנט שנפתחו לאחרונה בירושלים, בעיקר בימי חמישי בערב, ולחלקם אין כשרות מספקת.

בראשית מכתבו כתב הרב רובין כי "הריני בזה לגלות את אזני הרבים אודות מה שנפוץ לאחרונה בתוככי השכונה ובסמוך לה, וכן קמים חדשים לבקרים בשאר עיר הקודש ירושלים תובב"א, דוכנים וחנויות לממכר צ'ולנט, שאינם נושאים תעודת כשרות מגוף כשרות מוסמך".

"ולצערי", כתב הרב רובין, "כפי שהתברר יש מהם שמערבים בתוכם, בשרים ושאר ירקות מכשרות שאינה מהודרת כלל, מוצאים שבעלמא אינם נכנסים כלל וכלל לתוך פיות עמך בית ישראל המהדרים".

"המכשול בזה מצוי מאוד, ובפרט אצל בחורי הישיבות בלילות שישי, הטועים לחשוב שמן הסתם כל המוכרים משתמשים במוצרים שהם בכשרות המקובלת אף על המהדרין".

"ולכן חובה על כל אחד מהקונים להיות זהיר וגם מזהיר להקפיד לקנות אך ורק במקומות שיש עליהם פיקוח עם תעודה המעידה על כך ממערכת כשרות המקובלת על ציבור בני התורה המהדרים", הוסיף.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully