וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הגעתו של הנשיא האמריקאי: אלפים עולים לציון ה"אור החיים"

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 13:39

בעולם היהודי מציינים את יום ההילולא. רבבות החלו לעלות לציונו בהר הזיתים בירושלים, אך על פי החלטת המשטרה, לא תתאפשר גישה לרכבים פרטיים אלא באמצעות תחבורה ציבורית בלבד. במשרד התחבורה ממליצים לציבור להתעדכן אודות השינויים בכבישים

הר הזיתים. זיו ריינשטיין
הר הזיתים/זיו ריינשטיין

היום (רביעי) בערב ומחר יציינו בעולם היהודי את יום ההילולא של רבנו חיים בן עטר זי"ע בעל ה"אור החיים" שטמון בבירה.

רבבות החלו לעלות לציונו בהר הזיתים בירושלים, ומשטרת ישראל תאבטח את העולים שיבואו להעתיר בתפילה כפי המסורת הנהוגה שנים רבות. על פי החלטת המשטרה, לא תתאפשר גישה לרכבים פרטיים להר הזיתים.

העלייה לציון תיעשה באמצעות תחבורה ציבורית בלבד, בקו 51 של חברת אגד. בשל ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, עלולים להיווצר שיבושים בתנועה בירושלים. במשרד התחבורה ממליצים לציבור להתעדכן אודות השינויים ולהתאים את שעות העלייה לתפילה לשעות שבהן התנועה זורמת כסדרה.

במועצת בתי העלמין מבקשים מהציבור להישמע להוראות הסדרנים ולהקפיד על הוראות הבטיחות כדי למנוע אסון, חלילה.

לפי נתוני המשטרה, מדובר בהילולה השנייה בגודלה אחרי מירון ובמשטרת ישראל צופים כי למקום יגיעו כ-65,000 איש במהלך יממת ההילולה. בהתאם ללקחים שהופקו מאסון מירון ומניהול ההילולה השנה במירון, הוחלט על הקמת חפ"ק משותף שיתכלל בין כלל הגורמים, משטרה, מד"א, כיבוי אש ומועצת בתי העלמין.

בתוך כך, אמש נערך מעמד ההילולא המרכזית בהשתתפות אלפים בראשותו של חבר מועצת חכמי התורה הרב ראובן אלבז ראש ישיבת "אור החיים".

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully