וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה היהודית פורחת: רבנים חדשים הוכשרו

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 11:13

לאחר שעברו בהצלחה את מבחן הלכות "איסור והיתר", רבנים חדשים הוסמכו ברוסיה והצטרפו למאות הבוגרים, שבמשך כשלושים שנות פעילות הישיבה גדולה במוסקבה, משמשים בשליחות קודש כרבנים, משגיחי כשרות, מורים ורבני קהילות

התלמידים עם התעודות בידיהם, יחד עם הרבנים הבוחנים. לוי נאזרוב,
התלמידים עם התעודות בידיהם, יחד עם הרבנים הבוחנים/לוי נאזרוב

רבנים חדשים הוסמכו ברוסיה לאחר שעברו בהצלחה את מבחן הלכות "איסור והיתר", כהכנה לקראת שילובם כרבנים בקהילות היהודיות ברחבי רוסיה.

הנבחנים הצטרפו למאות הבוגרים, שבמשך כשלושים שנות פעילות הישיבה גדולה במוסקבה, משמשים בשליחות קודש כרבנים, משגיחי כשרות, מורים ורבני קהילות, ועומדים הכן לכל עניין יהודי רוחני או גשמי של מאות אלפי היהודים ברחבי רוסיה.

מדובר ב-14 תלמידי ישיבת "תומכי תמימים - ליובאוויטש" בשכונת סופרינה שבפרברי מוסקבה, ששקדו במקביל ללימודים הרגילים של הישיבה, גם במסגרת מיוחדת של מסלול הוראה, ללימודי סמיכה לרבנות.

התלמידים בעת המבחן אצל הרב הראשי הגר''ב לאזאר שליט''א. לוי נאזרוב,
התלמידים בעת המבחן אצל הרב הראשי הגר''ב לאזאר שליט''א/לוי נאזרוב

כאמור, המסלול המיוחד קיים מזה שנים רבות בישיבה, שכבר הצמיחה רבנים חשובים, בהכוונת ראש הישיבה הרב מנחם מענדל גולדבערג, ובניהולו של ראש מחלקת הסמיכה הרב דוד רוזנצוויג.

לאחר סדרה של מבחנים שונים בכתב ובעל פה, הגיעו הנבחנים אל השלב האחרון - מבחן מסכם שנערך במשך מספר שעות רצופות על-ידי מייסד הישיבה ורבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שלא יכול היה להסתיר את התפעלותו והתרגשותו למראה ידיעתם ושליטתם בחומר הרב, שלדבריו, "מראה על שקידה גדולה והתמסרות מלאה ללימודים הקדושים בישיבה הגדולה של מוסקבה, ששמה הטוב יצא בכל העולם ומקהילות רבות שולחים את מקורביהם ובוגריהם המתאימים לרמה גבוהה של לימודים".

עם סיום המבחנים, חולקו תעודות הסמיכה לתלמידים הנרגשים, שמיד לאחר מכן שבו ללימודים במתחם הישיבה, הממוקם הרחק משאון העיר, ומשרה אווירה רצינית של לימודים ללא הפרעות והטרדות.

יצוין, כי מדי יום שישי, לאחר סדר לימודים, יוצאים התלמידים לפעול בקרב יהודי הסביבה, וכן בחגים הם נוסעים לעיירות קטנות בהן לא קיימים שלוחים ורבנים, ופועלים עם היהודים המקומיים לקיים את החגים כראוי.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully