וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על פי ההלכה והצניעות: כך ילדי רוסיה נופשים בהרים

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 11:58

ב"קעמפים" הפזורים ברחבי רוסיה שוהים בימים אלו אלפי ילדים, המתנהלים על פי כל גדרי ההלכה והצניעות, ומעניקים למשתתפים מנות גדושות של תורה וקדושה, באמצעות תפילות ולימוד וכשרות המזון. צפו בתמונות

ילדי רוסיה ב"קעמפים". לוי נאזרוב,
ילדי רוסיה ב"קעמפים"/לוי נאזרוב

אלפי ילדי רוסיה שוהים בימים אלו ב"קעמפים" שונים הפרוסים בעשרות רבות מערי רוסיה, המתנהלים על פי כל גדרי ההלכה והצניעות, ומעניקים למשתתפים מנות גדושות של תורה וקדושה, באמצעות תפילות ולימוד, כשרות המזון, שבתות באווירה נעלית, ואף שעות הפנאי המנוצלות להקניית הליכות ודרך ארץ, בניהולם של הרבנים השונים בערים אלו.

הקעמפים נערכים תחת השם 'גן ישראל', אותו בחר וקבע בשעתו ולדורות הרבי מליובאוויטש זי"ע, החל עוד מהקעמפ הראשון שהוקם בארה"ב לפני 66 שנה על ידי הרב משה לאזאר מוותיקי השלוחים וחשובי הרבנים באיטליה; וכמו אביו - גם בנו, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הביא את בשורת פרויקט קדוש ונעלה זה לרוסיה, והשנה הרחיב את הפעילות, בכדי למקסם את האפשרות להשתתפותם של כל ילדי ישראל ברוסיה.

ילדי רוסיה ב"קעמפים". לוי נאזרוב,
ילדי רוסיה ב"קעמפים"/לוי נאזרוב
ילדי רוסיה ב"קעמפים". לוי נאזרוב,
ילדי רוסיה ב"קעמפים"/לוי נאזרוב

במקביל למחנות קיץ לכלל האוכלוסייה היהודית, המנוהלת על ידי מנהל קרן "אור אבנר" הרב דוד מונדשיין, נפתחו גם מסגרות מיוחדות לתלמידי הת"ת והמתיבתא, "בהם רוב שעות היום מוקדשות ללימודי תורה, באוויר הצח והנקי משאון הערים הגדולות ומאפשרות לתלמידים הרבים להתעלות בתורה, חסידות ויראת שמים", כך לדברי המארגנים.

כמאה מתלמידי הישיבה הקטנה 'תומכי תמימים' במוסקבה, נסעו לעיר ניז'ני, ולמשך כחודש וחצי של תקופת החופשה, הם לומדים במתחם גדול ומיוחד, יחד עם הצוות החינוכי, ובראשם ראש הישיבה הרב משה לרמן. צפו בתיעוד.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully