וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגולת מ"ב המסעות: ליישר את מה שהאדם עושה

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.7.2022 / 14:02

כל אדם עובר בחייו 42 מסעות והקריאה של 42 המסעות - מתקנת ומיישרת תחנות שהאדם עבר לא בדרך טובה. כך הסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשיעורו, רגע לפני שנקרא בשבת בבית הכנסת את פרשת מסעי

יהודי מתפלל. ShutterStock
יהי רצון שהקב"ה ימלא משאלות ליבם של כולם, שנזכה לגאולה לישועה ולהצלחה מרובה/ShutterStock

השבוע נקרא בשבת בבית הכנסת את פרשת מסעי שבה התורה מספרת לנו על מסעות בני ישראל במדבר. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו האריך בשיעורו והסביר כי כל אדם עובר בחייו 42 מסעות והקריאה של 42 המסעות - מתקנת ומיישרת תחנות שהאדם עבר לא בדרך טובה.

וכך אמר הרב פינטו בשיעורו:

בפרשת השבוע פרשת מסעי אנחנו רואים פלא גדול, התורה הקדושה מספרת לנו את כל המסעות שבני ישראל הלכו במדבר, וידוע מה שאומרים רבותינו קדושים שכל המסעות שבני ישראל נסעו והלכו במדבר, זו הדרך של כל יהודי, מהיום שיצא מבטן אימו, עד היום שהולך לקבר ומסיים את חייו, זה המ"ב מסעות של האדם. מהרגע שיצאנו ממצרים, זה מסע ראשון, ועוד מסע, ועוד מסע, ועוד מסע, ארבעים ושתיים מסעות, הם כנגד הארבעים ושתיים מסעות שבני ישראל הלכו במדבר, כל החיים של האדם הם כנגד הארבעים ושתיים מסעות.

ואומרים רבותינו הקדושים, העשרים ואחד יום של בין המצרים, העשרים ואחד ימים והעשרים ואחד לילות, הם כנגד הארבעים ושתיים יום של המסעות. וכל יום יש לו כוח לתקן את אחד מהמסעות שהאדם קילקל ולא עשה אותו בשלימות. וגם הלילות יש להם כוח לעשות תיקון גדול למ"ב מסעות, כי המ"ב מסעות מצטרפים לעשרים ואחד יום של הימים ועשרים ואחד יום של הלילות. לכן הרבה מהפוסקים אומרים שמתי שהשליח ציבור קורא בתורה את המסעות שבני ישראל הלכו בפרשת מסעי, ישתדלו שיהודי אחד יקרא את כל המ"ב מסעות ולא לעצור באמצע, שבאמצע מישהו אחר יעלה אלא הכל יהיה ברצף אחד, כי הרצף הזה הוא רצף של המ"ב מסעות שיהודי עובר בחיים שלו.

ולכן ב"שובה ישראל" תיקנו וייסדנו את הדבר גדול, שכל יהודי יקרא פעם בשבוע את המ"ב מסעות, כי הלימוד של המ"ב מסעות הוא משלים את המ"ב מסעות של החיים, שאם אדם לא עשה מסע אחד בצורה נכונה ובצורה טובה, הלימוד של המ"ב מסעות מתקן ומיישר את מה שהאדם עשה בצורה לא טובה, מתקן ומיישר את מה שהאדם לא הלך בדרך טובה. והכוח של המ"ב מסעות הוא כוח גדול ביותר. וידוע שהמ"ב מסעות הוא משורש של השם של הקב"ה, שהשורש הזה הוא בא ממ"ב אותיות של השם של הקב"ה, משמה בא המ"ב מסעות.

וידוע שזה בא מכוח של התפילה של רבי נחוניא בן הקנה, שרבי נחוניא בן הקנה תיקן את התפילה "אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה", שזה ר"ת אב"ג ית"ץ. "קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא", שזה ר"ת קר"ע שט"ן. "נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם" שזה נג"ד יכ"ש. "בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם" זה בט"ר צת"ג. "חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ" זה חק"ב טנ"ע. "יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ" זה יג"ל פז"ק. "שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת" זה שק"ו צי"ת. זה הכוח של המ"ב מסעות והם לקוחים מהתפילה שרבי נחוניא בן הקנה תיקן, שיש שמה סודות תורה ויש שמה סודות של השם המפורש, יש שמה סודות נשגבים ביותר.

ומתי שקוראים את המ"ב מסעות, מתקנים את המ"ב דרכים של האדם בחיים של האדם, את המ"ב תחנות, הארבעים ושתיים תחנות שיש לכל יהודי בחיים, מתקנים את התחנות האלה, מיישרים את התחנות האלה, ומביאים את התחנות האלה לתכלית הנרצה, שאם אדם עשה מסע אחד לא כמו שצריך בחיים שלו, במסע אחד טעה, במסע אחד התנהג בצורה לא נכונה, ובמסע אחד קילקל, הלימוד של המ"ב מסעות, הלימוד של רבי נחוניא בן הקנה, שטמונים בו סודות נשגבים, את השם של הקב"ה, שטמונים בו את דברים נשגבים, הוא מתקן תיקון גדול את מה שקילקל ומיישר ומביא למקום גבוה את מה שקילקל.

לכן נקפיד כל שבוע ללמוד את המ"ב מסעות בצורה חזקה ביותר, שאם ח"ו לא השלמנו מסע אחד, הקב"ה ישלים אותו, "וּנְשַׁלְּמָה פָרִים שְׂפָתֵינוּ", נשלים את המסע כמו שצריך, לתקן באנו ולא לקלקל, לעשות נחת רוח לאבינו שבשמיים ולמתק וליישר את כל אורחותינו, ולהביא את עצמנו למצב שהקב"ה ישמח בבנים שלו, ישמח מעם ישראל, ולתקן עולם במלכות שדי, ולעשות נחת רוח לאבינו שבשמיים.

ולכן, נקפיד במ"ב מסעות בכל הכוח, ולדעת שעזרא הסופר מתי שתיקן את הלימוד של התורה, וחילק את הפרשות של שבוע, הוא תיקן שבבין המצרים נופל הלימוד של המ"ב מסעות, שזה זמן שבני ישראל צריכים לתקן את המ"ב מסעות, שכבר תהיה המציאות של לתקן עולם במלכות שדי, ולתקן את התיקון שלנו בעולם, וניישר את העולם ונביא את העולם לתכלית הנרצה, לביאת משיח צדקנו.

יהי רצון שהקב"ה "וּנְשַׁלְּמָה פָרִים שְׂפָתֵינוּ", יקבל את התפילות שלנו, שנעשה את הדברים שלנו בשלימות, והיום שאין לנו קורבן לתקן, "וּנְשַׁלְּמָה פָרִים שְׂפָתֵינוּ", והלימוד של המ"ב מסעות יישרו את הדברים שלא השלמנו במ"ב מסעות של החיים.

החיים הם דבר קשה ביותר, זה מסע שקשה ללכת אותו, זה מסע שהניסיונות קשים ביותר, זה מסע שהרבה פעמים נראה לאדם שהוא צודק ובכלל האדם הולך בדרך הנגדית, שבכלל אין לו אף הווא אמינא שהוא צודק, אבל על ידי שאנחנו משתדלים ומכניעים את ליבנו ומתקנים את אורחותינו ומיישרים את נפשנו, וממעטים דרכנו גדול ומכינים את עצמנו בפני הקב"ה, הקב"ה יראה את השיברון של הלב שלנו ואת ההכנעה של הלב שלנו, לתקן באנו ולא לקלקל. ואם ח"ו עשינו דבר בטעות, הקב"ה ימחל ויסלח ויראה שכל מעשינו, מחשבות לעשות נחת רוח ליוצרנו ולעשות רצון בוראנו.

יהי רצון שהקב"ה ימלא משאלות ליבם של כולם, שנזכה לגאולה לישועה ולהצלחה מרובה.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully