וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלב הראשון בשינוי: תתחילו להביט על עצמכם

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 15.8.2022 / 11:46

רגע לפני שנציין את ראש חודש אלול, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו חיזק את תלמידיו ואמר כי השלב הראשון בהתחזקות - הוא שהאדם יביט על עצמו ופחות יעסוק באחרים. צפו

בווידאו: תתחילו להביט על עצמכם/יח"צ

אנחנו נמצאים בפתח של ימי הרחמים והסליחות ומתקרבים לראש חודש אלול. בשיעורו האחרון, חיזק האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל", את תלמידיו ואמר כי השלב הראשון בהתחזקות - הוא שהאדם יביט על עצמו ופחות יעסוק באחרים.

וכך אמר הרב פינטו: "אחת העובדות הגדולות שאדם צריך לעבוד על עצמו, הוא להביט על עצמו, מה קורה אצל עצמו, כי אם לא, האיך יידע במה הוא טועה וכיצד ניתן לתקן את מעשיו?".

"הגמרא אומרת", המשיך הרב פינטו, "שהלל הזקן היה אומר, אם אני כאן - הכל כאן, כלומר, אם אני רואה מה אני עושה ומביט על מה שקורה אצלי - אז אני יודע מה לתקן אצל עצמי".

"אדם שלא חי את עצמו ומרגיש את עצמו ועסוק כל הזמן רק להביט אצל האחרים ולשפוט אחרים - אז הוא לא יוכל להיות מתוקן, כי הוא כל הזמן דן את כולם לכף חובה ומבחינתו, כולם רשעים. אבל ברגע שיביט על התמונה בפרספקטיבה מלאה, ויבין איפה הטעויות שלו - הוא יוכל להיות מתוקן. וזו העבודה לחודש אלול, דבר ראשון תביט על עצמך, אחר כך תשפוט אחרים". צפו בתיעוד המלא.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully