וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההספד של מרן ראש הישיבה: "אבידה גדולה לציבור"

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 22.8.2022 / 16:32

רגע לפני מסע ההלוויה, ספד רבי גרשון אדלשטיין למרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן זצ"ל שהלך לגנזי מרומים לפנות בוקר: "הוא השפיע השפעה גדולה על הציבור". צפו בדבריו

בווידאו: ההספד של מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין למרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן זצ"ל/יח"צ

צפו: שעה קלה לפני שמסע ההלוויה החל, מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין ספד למרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן זצ"ל שהלך לגנזי מרומים לפנות בוקר.

ראש הישיבה הרב אדלשטיין אמר בראשית דבריו: "הגיעה הידיעה שהגאון רבי שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, נפטר. הוא היה ראש ישיבה ומשפיע, על כל הציבור הוא היה משפיע, השפעה גדולה על כל הציבור. השפעה של תורה, ויראת שמים, ומידות טובות, הוא השפיע השפעה גדולה על הציבור. זה אבידה גדולה לציבור, חסרה ההשפעה לציבור".

הרב אדלשטיין הוסיף ואמר כי הנפטר "השפיע תורה ויראת שמים, אמונה ומידות טובות, הוא היה משפיע. ועכשיו שאין ההשפעה, אז מה העצה? כל אחד ואחד צריך להשפיע על עצמו. איך אפשר להשפיע? על עצמו איך להשפיע?", שאל ראש הישיבה.

"לזכור את הגאון הגדול, הרב שלום כהן, מה שהוא היה, איך שהיה מתנהג, איך היה ההתנהגות שלו, תורה יראת שמים אמונה ומידות טובות, לזכור את ההנהגות שלו, ומה שהוא היה מדבר, לזכור את זה", הוסיף.

"ויש גם עוד עצה, ספרי מוסר, ספרי המוסר משפיעים. אם זה לא ישפיע - ספרי המוסר משפיעים, יש הרבה ספרי מוסר, שמתאימים לכל הציבור", אמר הרב אדלשטיין בהספדו.

"יהי רצון שהנפטר הגדול יהיה מליץ יושר על כל הציבור, על כל כלל ישראל. ובלע המוות לנצח ומחה השם דמעה מעל כל פנים. ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו", אמר בסיום דבריו.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully