וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת חירום במוסקבה: הרבנים יקראו לא לעזוב את הקהילות

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.9.2022 / 11:59

מולדיווסטוק שבמזרח ועד קלינינגרד שבמערב: 75 רבני הערים של רוסיה התכנסו כדי להביע את עמדתם על המחויבות שלהם לא לנטוש את הקהילות ברוסיה ולהישאר עם יהודי המדינה כדי לספק תמיכה רוחנית

המרכז היהודי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בו תיערך הוועדה. יח"צ,
המרכז היהודי "מארינה רושצ'ה" במרכז מוסקבה, בו תיערך הוועדה/יח"צ

היום התכנסו לוועידת חירום במוסקבה, 75 רבני הערים של רוסיה, מולדיווסטוק שבמזרח ועד קלינינגרד שבמערב, כדי להביע את עמדתם על המחויבות שלהם לא לנטוש את הקהילות ברוסיה ולהישאר עם יהודי המדינה כדי לספק תמיכה רוחנית, פסיכולוגית ורגשית, ללא שום קשר פוליטי, תוך פנייה פומבית לשלום, כהמשך לקריאה שנשמעה בחורף שעבר, על-ידי רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, העומד בראש הוועידה של כלל רבני רוסיה.

מאז תחילת המבצע על-ידי רוסיה בשלהי החורף, אנשי הדת הלא-יהודים של רוסיה הביעו את תמיכתם המלאה במהלך. מספר קטן יותר בחרו להתבטא נגד מדיניות הממשלה ולעזוב את המדינה, אך רוב רובם של רבני רוסיה, בחרו בגישה שלישית, והיא להישאר במקומותיהם עם הקהילות, תוך קריאה לשלום מיידי ולסיום שפיכות הדמים, לצד המשך פיתוח הקהילות, הפרחת היהדות שבאה לידי ביטוי בשבוע שעבר בפתיחת שנת הלימודים עם עשרות אלפי תלמידים יהודים בכל תלמודי התורה, הישיבות הקדושות, בתי הספר, בתי הספר ליום ראשון, ומסגרות נוספות ללימודים לכלל הגילאים של יהודי רוסיה.

בוועידה יוקראו מכתבי התמיכה של הרבנים הראשיים של ישראל ושל הנשיא בישראל יצחק הרצוג, המביעים תמיכה ועידוד לרבני רוסיה, שבחרו להישאר על משמרתם, ולא להשאיר את צאנם ללא רועה, חרף ההפחדות והפרחת שמועות לחלק מהיהודים לרצות לעזוב את רוסיה.

התכנסות מיוחדת זו, באה בעיקר על רקע קולות המיעוט שכן בחרו לעזוב, וקריאות הנשמעות במקומות רבים בעולם, הדורשות מהרבנים מרוסיה להקריב את שלמות ושלוות הקהילות היהודיות על ידי יציאה פומבית נגד הממשלה. מוועידה זו תצא קריאה משותפת של הרבנים, להמשיך בהנהגת הקהילות, להעניק סיוע רוחני וגשמי לכל יהודי, ולהגדיל את הפעילות לקראת חגי תשרי הקרבים ובאים.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully