וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעמוד לימין היהודים": רב חדש הוכתר לעיר ההונגרית

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 10:35

לאחר שנים רבות בהן לא היה בדברצן רב קהילה, הוכתר הרב שמואל פייגין לרב העיר במעמד רבנים ואישי ציבור בהם הרה"ר לישראל הרב דוד לאו

הרב שמואל פייגין - רב העיר דברצן. יח"צ,
הרב שמואל פייגין - רב העיר דברצן/יח"צ

במעמד רבנים ואישי ציבור בהם הרה"ר לישראל הרב דוד לאו, לצד ראשי השלטון בהונגריה הוכתר בסוף השבוע שעבר הרב שמואל פייגין לרבה של העיר דברצן שבהונגריה ורב הקהילה היהודית לאחר שנים רבות בהן לא היה במקום רב קהילה.

הרב לאו פתח את המעמד והעלה על נס את מסירותם של שלוחי הרבי מליובאוויטש בעולם כולו ובהונגריה בפרט. בדבריו חיזק את הקהילה והעומדים בראשה על כך שהשכילו למנות רב צעיר ודינמי בעל שאר רוח שעוד לפני שמונה לתפקיד כבר יצא שמו בפעילות הרבה עם אנשי הקהילה.

לאחריו נשא דברי ברכה הגר"ב אוברלנדר. הוא פנה אל בני הקהילה בשפה המקומית, הונגרית, ושיבח את שיתוף הפעולה של ראשי הקהילה עם הרב הנבחר.

הרב שלמה כובש נשא דברים והעלה על נס את פועלו הרב של הרב פייגין עם היהודים בקהילה ואת המסירות הרבה שלו. הוא בירך את הרב הנבחר בהצלחה מרובה בפעילותו והביע הערכה למאמץ הרב שעושה הרב פייגין שלא לוותר על אף יהודי בהונגריה ולהנחיל לו ערכי יהדות באמצעות זוגות שלוחים שהוא מגייס עבור אנשי הקהילה היהודית המקומית.

את דברי הסיום השמיע הרב שמואל פייגין שנשא דברי תודה וברכה לאשתו ובני משפחתו כאשר ראשיתו מצער ואחריתו ישגה מאוד. בקול נרגש סיפר על ימי הבראשית בקהילה המכובדת. מאור הפנים בה התקבל והמסירות של היהודים המקומיים.

בהמשך חגיגות ההכתרה נחנך בית חב"ד חדש עם מסעדה כשרה לרשות התושבים והסטודנטים הישראלים הלומדים בעיר. את המזוזה במסעדה קבע הרב הראשי הרב לאו.

בהמשך נפגשו חברי המשלחת עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, וממלא מקומו זסולייט סמיין. במפגש הביע סמיין התחייבות לעמוד לימין היהודים ולמנוע פגיעה בנושאי דת. הוא הבטיח ש"הונגריה תטיל וטו על הצעות נגד ישראל באיחוד האירופי".

במהלך ביקורו של הגר"ד לאו בהונגריה הוא סייר בבתי כנסת ישנים אשר אינם פעילים, בפגישות שקיימו ראש ממשלת הונגריה וסגנו עם הגר"ד לאו הבטיחו השניים לעשות ככל שביכולתם להחזיר עטרה ליושנה ולהשיב לקהילת אמי"ך את בתי הכנסת.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully