וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתק, לא השמיע את קולו היפה וקיבל עונש קשה

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

8.11.2022 / 13:23

אילו כוחות טמונים באדם ומה המטרות שלהם? רבי יאשיהו פינטו התייחס לכך בשיעורו, וטען כי הקדוש ברוך הוא העניק לכל אחד ואחד מאיתנו כוחות ייחודיים. דבריו המלאים של האדמו"ר בפנים

בשיעורו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הוא התייחס לכוחות הטמונים באדם ולמטרות שלהם. לדבריו של הרב פינטו הקדוש ברוך הוא העניק לכל אחד ואחד מאיתנו כוחות ייחודיים במטרה שאיתם הוא יעבוד את ה' ויכבד אותו כאן בעולם, ואם אדם לא משתמש בכוחותיו למטרה הנכונה - הרי הוא כאילו גוזל מהקדוש ברוך הוא.

וכך אמר הרב פינטו: "הקדוש ברוך הוא ברא את העולם ונתן לכל אחד תפקיד מיוחד וזאת בשביל להשלים את התיקון האישי של האדם. ואם האדם לא משתמש בכוחותיו לעשות את מה שה' רוצה ומשתמש בהם לדברים אחרים - הרי זה נחשב כאילו גזל את הקדוש ברוך הוא".

הרב פינטו סיפר כי "אחד הקדמונים שלא הלך לשיר בבית המקדש למרות שהיה לו קול יפה - נענש בגלל זה עונש גדול כי התורה מצווה עלינו "כבד את ה' מאודך" - כל אחד צריך לכבד את ה' בכוחות שה' נתן לו".

"אחד קיבל כסף - הוא צריך לכבד את הקב"ה בכסף הזה, יותר מאחרים ולא לומר 'נתתי כמו כולם', אלא לך יש יותר - אז תיתן יותר מאחרים. ככה בכל דבר ועניין", סיכם הרב פינטו בשיעורו.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully