וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ לחיים: כך תראו את היופי שטמון בכם

דוד ברגר

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 11:35

החיים של עם ישראל ושלך הם הדבר הכי יפה שיש בעולם ואי אפשר במאמר אחד לתאר אותם. בזכות העם שלך העולם מבין שאדם נברא בצלם אלוקים וצריך לכבד אותו ולא לרמוס אותו

החיים שלך הם סיפור הצלחה. אני מניח שיש כמה אנשים שחושבים כי הם היו יכולים להגיע יותר ולעשות יותר ולהמנע מכמה טעויות משמעותיות במהלך חייהם. אנשים שמסתובבים עם תחושת החמצה מסוימת, ולא באמת חושבים שצריך להתגאות בעצמם.

פעם שמעתי מאבי הרה"ג אליהו זצוק"ל כי כדאי לאנשים אלו לכוין בברכת המזון במילים "הָרַחֲמָן הוּא יִשְׁתַּבַּח בָּנוּ לְדוֹר דּוֹרִים" וכן ב"הָרַחֲמָן הוּא יִתְפָּאַר בָּנוּ לָנֶצַח נְצָחִים". בנוסח אשכנז אומרים "הָרַחֲמָן הוּא יִשְׁתַּבַּח לְדוֹר דּוֹרִים. וְיִתְפָּאַר בָּנוּ לָעַד וּלְנֵצַח נְצָחִים. וְיִתְהַדַּר בָּנוּ לָעַד וּלְעוֹלְמֵי עוֹלָמִים".

ההשוואה בין הנוסחים מלמדת שזה נוסח קדום ביותר. אנחנו מבקשים שה' יתפאר וישתבח ויתהדר בנו לא רק היום אלא לדורי דורות ולנצח נצחים.

הרב שמואל אליהו, במהלך נאומו בטקס ההשבעה של מועצת הרבנות הראשית בבית הנשיא. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
כך תראו את היופי הטמון בכם. הרב שמואל אליהו/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

האם היית מנסח ברכה כזו בעצמך? האם אתה אומר את הבקשה הזו בזכות העובדה שהיא כתובה בסידור? האם אתה אומר אותה כי לא שמת מספיק לב למשמעות שלה? אם אתה אחד מהשלושה האלו אתה צריך לעשות קצת שינוי בתפיסה שלך את עצמך.

אתה חלק מעם ישראל שזכאי בצדק כי יתפארו בו. את ואתה זכאים באופן אישי שישתבחו בך ויתפארו בך. החיים של עם ישראל ושלך הם הדבר הכי יפה שיש בעולם ואי אפשר במאמר אחד לתאר אותם. די בכך שאתם שייכים לעם שהביא את העולם כולו, לאמונה הנכונה. רוב העולם היום מאמין באל אחד ולא באלילי עץ ואבן אכזריים ומטופשים בזכות עם ישראל.

בזכות העם שלך העולם מבין שאדם נברא בצלם אלוקים וצריך לכבד אותו ולא לרמוס אותו. לא להשליך אותו לזירה של חיות טרף בקרקס. לא לצלוב אותו על עץ עד שימות. בזכות העם שלך העולם למד שכל אדם זכאי למשפט צדק ואי אפשר לרמוס אותו ולעשוק את זכויותיו.

זה נכון כלפי הדורות הקודמים וזה נכון במיוחד כלפי הדור שאנחנו חיים בו. לאנשים רבים בעולם עם ישראל הוא ההוכחה הגדולה ביותר לאמת של כל דברי הנביאים. הוכחה שאלוקים מנהל את העולם. הוכחה שיש לעולם דין ודיין. אתה חלק מהעם שיצא מהכבשנים והקים מדינה שמובילה את העולם רק קדימה. כדאי לאכול לחם - רק כדי לומר את הרחמן הזה בכוונה גדולה, להסתכל בעין יותר טובה על עצמך, על עם ישראל.

• הכותב הוא רבה הראשי של העיר צפת הגאון הרב שמואל אליהו. מתוך דף הפייסבוק של לשכתו.

  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully