וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: זה מה שקורה לאדם בעת שהוא חולה

דוד ברגר

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 10:26

בפרשת השבוע - פרשת וירא, התורה מספרת לנו על כך שהקדוש ברוך הוא ביקר את אברהם בעת שהיה חולה והעביר לו מסר מיוחד שרלוונטי עד היום הזה. צפו בפינתו השבועית של הרב שי טחן שהרחיב וביאר

איש חולה דרשה/יהדות

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת וירא שבה התורה מספרת לנו ששלושה ימים לאחר ברית המילה של אברהם אבינו, הקדוש ברוך הוא בא לבקר אותו. בזמן זה אברהם אבינו חש שלא בטוב והיה חולה.

התורה כותבת: וַיֵּרָא אֵלָיו ה' בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם. ורש"י מסביר: והוא יֹשב - ישב כתיב. בקש לעמוד, אמר לו הקב"ה: שב ואני אעמוד. ואתה סימן לבניך, שעתיד אני להתיצב בעדת הדיינין והן יושבין, שנאמר א-לוהים נצב בעדת אל".

גבר חולה בשפעת. ShutterStock
בעת שאדם חולה - נעשה עליו בשמיים דין ומשפט, האם החולי ראוי לו או לא, כי אין בעולם מקרה ואין אדם מרגיש טוב או רע אם לא נגזר עליו הדבר מלמעלה/ShutterStock

כלומר, הקדוש ברוך הוא בא לבקרו בעת שהיה חולה ודווקא אז העביר לו מסר לדורות וסימן לבניו שבכל בית דין שיקום במשך הדורות - הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו יהיה נוכח בבית הדין ויתייצב עם הדיינים בעת הדין.

בפינתו השבועית, מסביר הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, על פי דברי הגמרא, שבעת שאדם חולה - נעשה עליו בשמיים דין ומשפט, האם החולי ראוי לו או לא, כי אין בעולם מקרה ואין אדם מרגיש טוב או רע אם לא נגזר עליו הדבר מלמעלה, לכן דווקא כשאברהם היה חולה, הקדוש ברוך הוא העביר לו את המסר, שבעת דין - ה' יושב עם הדיינים ומשגיח מלמעלה על הכל.

  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully