וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה המרגשת של החייל שנרצח: "מסר את חייו"

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 15:27

י', שנולדה וגדלה בכפר ערבי, ברחה עם משפחתה לפני מספר שנים לישראל. לפני שנתיים נערכה לכבודה בת מצווה מיוחדת, שהיוותה סגירת מעגל מרגשת. כעת מתברר שהמתקלט ששימח את הקהל בהתנדבות באותו אירוע היה עידן ברוך ז"ל, שנהרג בפיגוע ירי סמוך לשבי שומרון

תקלוט בבת מצווה. יח"צ,
עידן ברוך ז"ל/יח"צ

זה קרה לפני כשנתיים. בת מצווה מיוחדת ומרגשת נערכה בגדרה, אך זו לא היתה "עוד בת מצווה" אלא סגירת מעגל מיוחדת של כלת השמחה. מעגל שנפתח כמה שנים לפני כן הגיע באותו היום לסיומו הטוב.

י', נערת בת המצווה נולדה וגדלה בכפר ערבי, חונכה כמוסלמית והשפה היחידה שהייתה שגורה בפיה הייתה ערבית.

בבוקר חורפי אחד, העירה אותה אמה בשעת בוקר מוקדמת ולחשה באוזניה ובאוזני חמשת אחיה: "קומו, הזדרזו, יוצאים!". הם נלוו אליה מבלי לדעת מה פשר הבהילות, מדוע הם בורחים ולהיכן הם נוסעים. רק כשהיו בתוך רכב החילוץ הגדול של יד לאחים, אמרה להם אימם את האמת: "אני יהודייה ולכן גם אתם יהודים. זו הסיבה שבגללה אתם כל כך סובלים כל השנים מאבא ומכל החמולה בכפר. אנחנו בורחים עכשיו לסבא וסבתא שגרים בישראל".

את הבלבול הגדול שחוו עם מעברם החד לישראל, הפיגו אנשי הארגון המסורים שעטפו אותם בחום, מילאו את כל מחסורם והעניקו להם תשומת לב ויחס אישי. לצורך כך גייסו את נשות "הגרעין התורני" בעיר הרחוקה שבה, בדירת מסתור מאובזרת ומאובטחת היטב, שוכנו האישה וילדיה. הם העניקו להם למשפחה תמיכה וחברה טובה, כאשר במקביל מערך גדול של חונכים וחונכות מטעם הארגון מלווה את המשפחה והילדים במטרה לחזק את הזהות היהודית וללתת מענה רגשי.

היחס המתעמר מאביהם אותו קיבלו מאז לידתם גרם למעבר שלהם להיות חלק יותר. רק עכשיו הם הבינו את שהעלימה מהם אימם כל השנים. מדוע היא הייתה נתונה כל העת לאלימות בלתי פוסקת ומדוע גם הם היו חשופים למכות והתעמרות מצד האב הערבי.

לפני כשנתיים, כשהיא מוקפת בתמיכה ואהבה גדולה, חגגה כאמור י., הגדולה שבילדי המשפחה, את בת המצווה שלה באירוע יפה ומרגש שארגן יד לאחים, והביעה בהתרגשות עצומה את שמחתה להיות חלק מהעם היהודי.

לפי חודש בדיוק, בט"ז בתשרי, א' של חול המועד סוכות נרצח על קידוש השם החייל עידו ברוך הי"ד בן ה-21 מגדרה בפיגוע ירי בסמוך ליישוב שבי שומרון.

אחד המשתתפים בבת המצווה של י' שלח בימים שלאחר מכן לאנשי הארגון תמונה מבת המצווה, ובה נראה צעיר מתקלט ומשמח את הקהל. "המתקלט הוא עידו הי"ד שהגיע לעשות זאת בהתנדבות, מתוך רצון לעזור בבת המצווה ולתת יד להשבתה של המשפחה לעם היהודי". עוד לדבריו, ההכנות לבת המצווה פורסמו בקבוצות וברשתות החברתיות של גדרה והציבור התבקש להגיע ולעזור, איש איש לפי כישרונותיו ועידו נידב את עצמו כאחראי על המוזיקה.

ביד לאחים אומרים: "מעשיו הטובים של עידו יהיו זכרונו. טוב ליבו והתנדבותו למען פעילותו להשבת יהודים אובדים לעם ישראל ולאלוקיו, הם מעשה כה אופייני למי שמסר את חייו למען בטחון עם ישראל. 'במקום שהרוגי מלכות עומדים אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם'".

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • בת מצווה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully