וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: גדלותו של רבי עמרם בן דיוואן ופטירתו המפתיעה

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

27.11.2022 / 13:23

אחרי שבנו רבי יואל פינטו פקד את ציונו של הצדיק רבי עמרם בן דיוואן זיע"א שטמון בווזאן שבמרוקו, אביו, האדמו"ר הרב פינטו, סיפר בשיעורו בסוף השבוע על גדלותו. צפו בדבריו המלאים

בשבוע שעבר פקד רבי יואל פינטו, בנו וממשיך דרכו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, את ציונו של הצדיק רבי עמרם בן דיוואן זיע"א שטמון בווזאן שבמרוקו, והתפלל על בני קהילת "שובה ישראל" ועל כלל עם ישראל.

בשיעורו בסוף השבוע, סיפר האדמו"ר הרב פינטו על גדלותו של רבי עמרם זיע"א ואמר כי ייחודיותו הייתה בכך שמסר את נפשו לפקוד את קברי הצדיקים ולהתפלל עליהם.

הרב פינטו סיפר שרבי עמרם נכנס פנימה למערת המכפלה בחברון שם טמונים האבות והאמהות, בתקופה שהיה אסור ליהודים להכנס פנימה, אלא רק לעלות כמה מדרגות מחוץ למבנה. בשל כניסתו גזרו עליו גזר דין מוות והוא נסע למרוקו, שם אסף כספים עבור יהודי חברון.

בעת שהותו במרוקו, בנו הקטן חלה. רבי עמרם פנה לקדוש ברוך ואמר, "טול נא את חיי במקום בני. שבני יחיה ואני אמות". למחרת בבוקר הוא נפטר. כך סיפר הרב פינטו.

"זהו הסיפור המוסמך היחיד שאנחנו מכירים על רבי עמרם", אמר הרב פינטו בשיעורו, "ורבי יואל חידש בזה שזהו ייחודיותו של רבי עמרם - לפקוד ולהתפלל בקברי הצדיקים, ועל כן דבר גדול הוא לפקוד את קברו של רבי עמרם במרוקו", הוסיף.

צפו בדבריו המלאים של הרב פינטו.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully