וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רלוונטי לכולם: ההבדל המעניין בין האיש לאשתו

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

24.11.2022 / 13:23

מפרשת השבוע אנו למדים שיצחק ורבקה שהיו עקרים התפללו להיפקד בזרע של קיימא. יצחק עמד בצד דרום ורבקה עמדה בצד צפון. בשיעורו השבועי התייחס האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לפרשת השבוע אנו למדים והסביר מדוע זה בצד דרום וזו בצד צפון

איש אדם יהודי מכונית רכב. ShutterStock
איש אדם יהודי מכונית רכב/ShutterStock

בשבת נקרא בבית הכנסת את פרשת תולדות שבה התורה מספרת לנו על התפילות של יצחק ורבקה לזכות מילדים.

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר בשיעורו השבועי כי אנחנו רואים בפרשת השבוע שיצחק ורבקה היו עקרים, יצחק עמד בצד דרום ורבקה עמדה בצד צפון ושניהם התפללו להיפקד בזרע של קיימא. אז הקשנו ושאלנו למה זה בצד דרום ולמה זו בצד צפון?

המשיך הרב פינטו והסביר:

אלא אפשר לומר יסוד גדול הגמרא אומרת (בבא בתרא כה:) אמר רבי יצחק הרוצה שיחכים ידרים ושיעשיר יצפין, אדם שרוצה להעשיר יתפלל וילך לצד צפון ואדם שרוצה להחכים בתורה ילך ויתפלל לצד דרום. על פי זה אפשר לבאר יצחק עמד להתפלל בצד דרום ורבקה עמדה להתפלל בצד צפון, הבעל צריך להתפלל על רוחניות, על יראת שמיים, על עבודת השם והאשה צריכה להתפלל בבית על פרנסה. ודאי שגם הבעל צריך להתפלל על הפרנסה והאשה צריכה להתפלל גם על יראת שמיים והתורה, אבל רוב תפילותיו של הבעל צריכות להיות על התורה והאשה על הפרנסה.

והגמרא אומרת (בבא מציעא נט.) אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו תוקירו את הנשים כדי שתתעשרו, כוח הפרנסה של האדם נמצא ביד של האשה, היא המפתח של הפרנסה בבית. לכן יצחק התפלל בצד דרום שיהיה לו בן צדיק עם תורה ויראת שמיים, אבל רבקה התפללה לצד צפון כי משם הכוח של הפרנסה.

אם כך אדם צריך ללמוד וללמד את אשתו מתי שמתפללים שהגבר יתן את כובד תפילתו לעניינים רוחניים והאשה תתן את כובד תפילתה לעניינים גשמיים.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully