וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב טהור: החדש של לוריא נולד באישון ליל

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

28.11.2022 / 13:23

כמו קוסם: היוצר המוזיקלי מצליח דרך המילים להחיות מחדש רגעים, תחושות וריחות ופותח צוהר אל מאחורי הקלעים שכולנו מסתירים ומבקש להתמודד. האזינו

האלבום "ישראל בראשית" הוא מסע מרתק שנוגע ברבדים העמוקים והדקים ביותר של החיים. כמו קוסם, היוצר המוזיקלי בנימין לוריא מצליח דרך המילים להחיות מחדש רגעים, תחושות וריחות ופותח צוהר אל מאחורי הקלעים שכולנו מסתירים ומבקש להתמודד - פנים אל פנים עם הקשיים והאתגרים.

בימים אלו לוריא מגיש לנו את "לב טהור" - הסינגל הרביעי מתוך האלבום, בו הוא מארח את אבינר. אחרי "השוכן איתם בתוך טומאתם", "ילדי רחוב" ו"חיים בסרט", מגיע "לב טהור" וכאילו משלים את הפאזל שכולו נשמה ולב עטופים בסטייל מוזיקאלי ייחודי בסגנון היפ הופ-טראפ יהודי.

"השיר 'לב טהור' הוא באמת האהוב עליי בדיסק", מספר לוריא, "אלו הרגעים שאתה מבין שהשיר כותב אותך ונכתב דרכך ולא אתה כותב אותו".

"לילה אחד", חושף לוריא, "אחרי יום עם הרבה מעברים, בשכבי על מיטתי, בשעת לילה מאוחרת שהעולם כולו ישן, מצאתי את עצמי מתהפך מצד לצד, ושומע את המרחק שיש לי מעצמי, שיח פנימי שמבקש לעשות שלום ולהתבונן בהכל מחדש. איך הרב קרליבך אומר? יש דברים שאפשר לראות רק שהעיניים עצומות. והשיר 'לב טהור' נכתב עם עיניים עצומות".

"כמה פעמים אנחנו שומעים את הקול הזה ומתעלמים ממנו? מתעלמים מעצמנו, מתעלמים מהבורא", חוזר לוריא אל הלילה שבו נוצר השיר, "ובאמת הקשבתי באותו לילה. כתבתי את מה שהלב אמר לי לכתוב, ממש דיברנו.. אני, ליבי, והבורא. אני חושב שאין תשובה יותר גבוהה מזו. תשובה מול עצמך. מול האני הפנימי שלך. שם באמת בורא עולם נמצא. כבר למחרת מיהרתי להפיק את הביט והייתה הצלחה מיוחדת משמיים, ויצאו דרכי צלילים שנוגעים עמוק עמוק בלב", אומר לוריא.

"קשה לי לספור", הוא מוסיף, "אבל אני חושב שטבלתי מאות טבילות והתפללתי אלפי תיבות - שכל מי שישמע את השיר הזה כשהוא לבד ויהיה קשוב - יהיה לו הרהור תשובה אמיתי מול עצמו. אני לא נביא, אבל בינתיים לפי התגובות - התפילה שלי התקבלה".

קרדיטים - מילים, ביט והפקה מוזיקלית: בנימין לוריא. שירת פזמון: אבינר ראובן. קלידים נוספים: נחמן ליאור. יעוץ מיקס ומאסטרינג: דני קוריטו. אנימציה: בנימין לוריא.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully