וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: השופט הפתיע את העצור והחל לבכות מהתרגשות

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

11.12.2022 / 13:23

כיצד האדם צריך לדעת שתמיד יש לו תקווה, גם אם מצבו נראה בכי רע? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הרחיב על כך בשיעורו, צפו בדבריו המלאים

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו ביקש להמחיש בשיעורו - כיצד האדם צריך לדעת שתמיד יש לו תקווה, גם אם מצבו נראה בכי רע.

וכך סיפר הרב פינטו: היה עשיר גדול שחיפש אדם שאין לו תקווה בחיים - וזאת כדי להעניק לו סכום כסף גדול. הלך לשוק העבדים, ולא מצא. לכולם הייתה תקווה. הלך לבית קברות וראה אדם שישן בין הקברים, שאל אותו: האם יש לך תקווה? אני רוצה להביא לך כסף. אמר לו אותו האיש: בוודאי שיש לי תקווה, רק למתים אין תקווה.

הלך אותו עשיר וחיפש אדם צעיר שנפטר חפר בור ליד הקבר והניח שם את הכסף. לימים, אותו עשיר איבד את כספו והפך לעני שאין לו תקווה ורכוש. נזכר אותו עשיר בכסף שהניח בבית הקברות, הלך לשם והוציא את הכסף. ראו אותו אנשים מחטט בקברים - הזמינו משטרה והוא נעצר. בבית העצורים בכה אותו אדם והיה עצוב על מר גורלו.

לאחר מספר ימים - לקחו אותו לבית המשפט ובעומדו בפני השופט - סיפר לו את הסיפור המלא. השופט לא הצליח לעצור את התרגשותו והחל לבכות ולספר לעצור: "אני הוא אותו אדם שהיה בבית הקברות שאמר לך שרק למתים אין תקווה, הנה עליתי לגדולה ואני כאן השופט". מיד שוחרר אותו אדם ולקח את הכסף שהחביא ולהלך לביתו.

מוסר השכל: גם אם אדם מרגיש שהאדמה פעורה לפניו ואין לו תקווה, העולם הוא גלגל, והכל יכול להתהפך לטובה. צפו בדבריו המלאים של הרב פינטו.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully