וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחנו את עצמכם: האם אתם מאופקים או מאבדים שליטה?

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

15.12.2022 / 13:23

מסר חשוב שנוגע לכולנו: על פי הרב שי טחן, בפרשת השבוע - פרשת וישב, מסר שרלוונטי לחיי היומיום שלנו. צפו

בווידאו: הרב שי טחן/יח"צ

בפרשת השבוע - פרשת וישב ישנו מסר חשוב שנוגע לכולנו ורלוונטי לחיי היומיום שלנו, כך לדברי הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון.

הרב טחן מסביר בפינתו השבועית, כאן בוואלה! יהדות: ישנם בפרשה שני מקרים, סיפור של תמר ואשת פוטיפר. אצל תמר היא ניסתה לרצות את יהודה על מנת שיהיה לה ממנו ילד, כי היא ידעה ששושלת בית דוד עתידה לבוא דווקא מיהודה, כמו"כ אשת פוטיפר רצתה לרצות את יוסף כי היא ראתה בכוכבים שעתיד להיות לה זרע ממנו, היא טעתה - כי הכוונה הייתה שיהיה לבתה זרע מיוסף.

מרתק לראות, שלמרות ששניהן התכוונו מלכתחילה לשם שמים, המדד הוא מה קורה לאדם כאשר דברים מתחילים להשתבש, אצל תמר - ברגע שהשתבש היא התנהגה בצניעות ובכבוד, ואמרה ברמז "הכר נא למי החותמת והפתילים". אבל אצל אשת פוטיפר כאשר יוסף ברח מהבית - היא מיד הוציאה את דיבתו רעה והכניסה אותו לכלא.

גם בחיי היומיום שלנו, המבחן הגדול הוא כשדברים מתפספסים ולא קורים כמו שאנחנו רוצים. ובידנו הדבר האם להיות כמו תמר שנותרה מאופקת או להיות כמו אשת פוטיפר שאיבדה את העשתונות.
המציאות הוכיחה שתמר עשתה נכון ולבסוף יצאה ממנה שושלת בית דוד ויהודה הודה בטעותו, אבל אשת פוטיפר נעוצה לדורות כרעה ושלילית. צפו בדבריו המלאים של הרב טחן.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully