וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג החנוכה: הסוד שאסור לכם לפספס

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

25.12.2022 / 13:23

רגע לפני "זאת חנוכה", האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הביא בשיעורו את דבריו של רבי דוד מדינוב זצ"ל שהאריך כי ימי החנוכה הם ימים המסוגלים מאוד לחזרה בתשובה

נרות חנוכה. ShutterStock
נרות חנוכה/ShutterStock

ימי החנוכה הם ימים שיש בהם כוחות גדולים להאיר לנו את כל השנה ובפרט היום האחרון של חנוכה שנקרא "זאת חנוכה" - שיחול מחר יום שני.

בשיעורו, הביא האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את דבריו של רבי דוד מדינוב זצ"ל שהאריך כי ימי החנוכה הם ימים המסוגלים מאוד לחזרה בתשובה.

וכך הביא הרב פינטו בשיעורו: "מובא בשם רבנו דוד מדינוב זצוק"ל שמע ממור אביו הגאון הקדוש רבי צבי אלימלך זצוק"ל , שאמר בשם כל הצדיקים אשר מראש חודש אלול עד חנוכה מאיר ברקיע כעין תבנית יד פשוטה לקבל אותם בעלי תשובה, אשר מאיזו סיבה נדחו מלשוב בעשרת ימי תשובה, ומתקבלת תשובתם עד חנוכה".

הוסיף הרב פינטו: "וסיים על זה הרב הצדיק מוהר"ר דוד שלדעתו אין יד עוברת עד זאת חנוכה, ורמז לזה מהכתוב (ישעיה כז, ט) "בזאת יכופר עוון יעקב", היינו בזאת חנוכה שאנו קורין "זאת חנוכת המזבח" עד אז הוא נגמר כפרת עון יעקב".

"ובליקוטי מהרי"ל כתב ידוע דחנוכה הוא גמר החתימה של יום הכיפורים, ונתנו רמז לדבר זה "תשב אנוש עד דכא" היינו חנוכה שגמטריא בה שאז זמן תשובה. וידוע כאשר היו מגיעים למור זקני זצוק"ל אנשים, היה מעיר אותם בדברים כובשים את הלב בערב חנוכה, ומזהירים בהזהרות חמורות שלא יעבור חנוכה בלי שיעשו תשובה וישובו מעונותיהם", הוסיף הרב פינטו.

לסיום אמר כי "מובא ברבותינו הקדושים זצוק"ל שכל השפע עד חנוכה הוא שפע של שנה שעברה, ומנר ראשון של חנוכה זהו שפע חדש שיורד לעולם מן השנה החדשה".

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully