וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו מסביר: הכוח האדיר של ימי השובבי"ם

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

9.1.2023 / 13:23

מאחורי הקלעים של ימי השובבי"ם: האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר לתלמידיו באגרת מיוחדת מה עומד מאחורי ימים אלו

הרב פינטו. יח"צ,
הרב פינטו/יח"צ

השבוע התחילו ימי השובב"ים, ימים שידועים מאוד בכוחם לתקן את העבר שלנו ולנקות אותו. מה הם ימי השובב"ים ומדוע הם כה חשובים? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו כתב אגרת לתלמידיו שבה הוא מסביר את מאחורי הקלעים של הימים הללו.

וכך כתב הרב פינטו:

הגמרא (חגיגה ט"ו) אומרת "שובו בנים שובבים חוץ מאחר". והנה אפילו אנשים שחטאו בחטאים הקשים ביותר במידת היסוד, שעל החטאים של מידת היסוד מובא בזוהר הקדוש שהפוגם במידת היסוד אין מועלת לו תשובה כי אם בתשובה עילאה, יש לאנשים האלו תקנה בימי השובבי"ם.

ורבותינו הקדושים זצוק"ל הישוו ימים אלו לעשרת ימי תשובה לענין פגם היסוד והכח של הפרשות האלו שובבי"ם הוא גדול ביותר.

ומובא ברבנו האר"י הקדוש זצוק"ל (שער רוח הקודש תיקון כז) שהנה אדם הראשון פגם בחטא עץ הדעת וכל הניצוצות נפלו למצרים, ומידת הדין גרמה לאבותינו שיצטרכו לרדת למצרים כדי להוציא הניצוצות שנפלו לשם מכח החטא של אדם הראשון. כי לולא החטא היה העולם נשאר בתיקונו ובשלימותו ולא היינו זקוקים לגלות מצרים ולא ליציאת מצרים, אלא שהחטא גרם לכל זה ואבותינו שסבלו כל גלות מצרים תיקנו החטא הזה וכל הניצוצות.

והנה יש גלות הכלל, שבני ישראל היו בגלות תחת יד מצרים וכן בזמן הזה שבני ישראל הם בגלות תחת האומות. ויש גלות הפרט, שכל אחד ואחד מעם ישראל הנשמה שלו נתונה בגלות תחת היצר הרע. וזו התפילה של כל יהודי בגלות, קָרְבָה אֶל נַפְשִׁי גְאָלָהּ שניגאל מהגלות הפרטית של כל אחד ואחד.
וזו העבודה של ימי השובבי"ם, לתקן ולגאול את עצמנו מידי הגלות של היצר הרע ובכח הזמן של השובבי"ם, הכח שבימים האלו להביא לתקן את מידת היסוד שהיא מעכבת את האדם ומונעת ממנו כל ברכה, כל הצלחה אמיתית, ומכניסה את האדם לעולם הדמיון ולעולם הצער. וכאשר האדם מזכך את עצמו במידת היסוד, הנפש שלו כלי קיבול לקבל טוב.

בעזרת ה' ניכנס השנה לימי השובבי"ם בעבודה של כל בני הקהילה באחדות, בדבקות, בחן, בחסד, נקפיד בתעניות ובשק ובתיקון חצות ושמירת הלשון.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully