וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: זה מה שקורה לאדם שפוגע באחרים

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

7.2.2023 / 13:23

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו התייחס בשיעורו לפרשת יתרו והסביר כי מהפרשה ניתן ללמוד מה ניתן לעשות כשמגיעים לאדם ייסורים ומהו המסר שהקדוש ברוך הוא מעביר לו דרך אותם ייסורים

שני גברים רבים בחושך. ShutterStock
"כל עוון וכל צרה שיש לאדם יש לה סיבה והיא דומה לעונש שהאדם קיבל"/ShutterStock

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת יתרו. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר בשיעורו כי מהפרשה ניתן ללמוד מה ניתן לעשות כשמגיעים לאדם ייסורים ומהו המסר שהקדוש ברוך הוא מעביר לו דרך אותם ייסורים.

וכך אמר הרב פינטו בשיעורו:

בפרשת השבוע, יתרו אומר: "עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל ה' מִכָּל הָאֱלֹהִים כִּי בַדָּבָר אֲשֶׁר זָדוּ עֲלֵיהֶם". רש"י במקום אומר: במים המצרים רצו לאבד את עם ישראל, להשליך ליאור את כל הבנים שיוולדו והם נענשו שטבעו בים סוף.

אם כך אפשר לבאר בדברים של יתרו ולומר יסוד גדול, הסביר הרב פינטו, הרבה פעמים יש לאדם צרות ובעיות בחיים, אדם צריך לדעת מתי שיש לו איזו צרה או בעיה אם הוא רוצה לפתור אותה הוא צריך לפשפש בסוג צרה או הבעיה שיש לו ודרך הצרה או הבעיה הוא יגיע מה העבירה או החטא שהוא חטא. כי כל עוון וכל צרה שיש לאדם יש לה סיבה והיא דומה לעונש שהאדם קיבל. המצרים זרקו את הילדים של בני ישראל במים אז הם נענשו לטבוע במים. מתי שיש לאדם איזה עונש או צרה תלך לפשפש במשהו שדומה לצרה שיש לך, ברגע שתמצא משהו שדומה לצרה שלך במה חטאת ותפתור את המשהו הדומה שאתה עושה לא טוב, אז הבעיה תיפתר לך והצרה תיגמר לך.

כל בעיה שיש לאדם אם הוא ילך ויתעמק בתוכה, ויחפש עוון משהו לא טוב דומה לזה, יחזור בתשובה על הדבר הזה ואז הקב"ה יפתור לו את הצרה והבעיה שיש לאדם. וכך אומרים רבותינו הקדושים "וּלְךָ ה' חָסֶד כִּי אַתָּה תְשַׁלֵּם לְאִישׁ כְּמַעֲשֵׂהוּ" (תהלים סב, יג) הקב"ה עשה איתנו חסד שהוא משלם לאיש את העונש כמעשהו כמו החטא שהוא חטא.

הרב פינטו מסכם: לכן ידע האדם יסוד גדול, מי שיש לו יסורים יפשפש במעשיו, בדברים שדומים לצרה שיש לו. אדם שפוגע באנשים - פוגעים בו, אדם שגוזל אנשים - גוזלים אותו, אדם שמצער אנשים - מצערים אותו. אם האדם יפשפש במעשיו וישוב בתשובה במה שדומה למה שעשה, הקב"ה ימחל ויסלח לו והבעיה והצרה שיש לו ירדו לו. וזה יסוד גדול בחיים, "כִּי אַתָּה תְשַׁלֵּם לְאִישׁ כְּמַעֲשֵׂהוּ" שהעונש דומה לעבירה שהאדם עשה.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully