וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הקריקטורה • הקהילה היהודית נגד איראן: "הרבנים הם מרגלים?"

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

6.2.2023 / 13:23

הקהילות היהודיות באזרבייג'ן מגבות את החיבור הדיפלומטי של מדינתן עם ישראל והודפות את הטענות האיראניות: "ניסיון להציג את היהודים המגיעים לאזרבייג'ן - אנשי עסקים, תיירים, רבנים - כ"מרגלים" הוא שטות גמורה"

הקריקטורה שלועגת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב אשר פורסמה בעיתונות האיראנית. מתוך העיתון "ג'וואן" באיראן,
הקריקטורה שלועגת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב אשר פורסמה בעיתונות האיראנית/מתוך העיתון "ג'וואן" באיראן

ההתקרבות בין ישראל לאזרבייג'ן ממשיכה להכעיס את איראן. התוצאה: האשמות על הקהילה היהודית הענפה בבאקו בירת אזרבייג'ן. בסוף השבוע, פרסמה העיתונות האיראנית קריקטורה לועגת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולנשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב וזאת בעקבות ההתקרבות ביחסי המדינות בשבועות האחרונות.

בגוף הכתבה שהתפרסמה בעיתון "ג'וואן" הממוקם בטהרן בירת איראן, האשימו האיראנים גם את הקהילות היהודיות באזרבייג'ן וטענו כי "הרבנים שמגיעים לקהילות מישראל - הם בעצם מרגלים שבאו מישראל לרגל נגד איראן", עוד נטען כל אנשי העסקים הישראלים שמגיעים לאזרבייג'ן - הם מרגלים.

בקהילות היהודיות באזרבייג'ן לא אהבו את האשמות האיראניות והגיבו בחריפות. בדברים שנשא בפני רבנים ואנשי עסקים, יבגני ברנייזן - סגן יושב ראש קהילת יהודי אירופה בבאקו אמר בתגובה כי "ניסיון להציג את היהודים המגיעים לאזרבייג'ן - אנשי עסקים, תיירים, רבנים - כ"מרגלים" הוא שטות גמורה. כן, ישראלים ויהודים רבים מכל העולם טסים לאזרבייג'ן, שתמיד התפרסמה ביחסה החם ליהודים. האם רבנים מרגלים? רב ממונטנגרו ביקר אותנו השבוע, האם גם הוא מרגל? מונטנגרית?", תמה.

לדבריו: "אפשר להבין שהרשויות האיראניות, שבהן משתוללת בחודשים האחרונים אי שביעות רצון עממית, מנסות למצוא דרכים להסיט את תשומת הלב לנושא אחר, אבל זה פשוט מטופש. הצהרות וקריקטורות כאלה נוצרו בבירור רק ל"שימוש פנימי" באיראן עצמה", הוסיף ברנייזן.

גם חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האזרי ראסים מוסאבקוב התייחס להאשמות האיראניות נגד הרבנים באזרבייג'ן ואמר כי "האיראנים לא בוחלים בשום אמצעי להשמיץ ולהסית בהסתה פרועה, גם נגד רבנים. הקו האיראני מוכיח עד כמה החיבור עם ישראל הוא נחוץ וחשוב", הוסיף.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully