וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו: רבנות צריכה להיות רחוקה ממחלוקות

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

17.1.2023 / 13:23

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו התייחס בשיעורו האחרון במעונו שבראבט לאותם אלו שמתחזים ל"רבנים" ופועלים לזרוע מחלוקות בישראל ולהרבות מדנים. צפו בדבריו המלאים

בווידאו: הרב פינטו/יח"צ

בשיעורו האחרון במעונו שבראבט, התייחס האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו לאותם אלו שמתחזים ל"רבנים" ופועלים לזרוע מחלוקות בישראל ולהרבות מדנים.

לדבריו של הרב פינטו: "יש הרבה אנשים שביום אחד נהיו רבנים, הם ישנו בלילה - התעוררו בבוקר והם פתאום רבנים. כן, הם למדו קצת - אבל הם מבססים את הרבנות שלהם על מידות רעות, גאווה ומחלוקות. והם עושים שותפויות למחלוקות. הולכים לזה ומדברים על ההוא שכך הוא עשה, זה לא רב. זה טעות ויצא מאותו רב כשלון", אמר הרב פינטו.

"בן אדם צריך שיהיה לו רב כמו שצריך. הגמרא אומרת: אין אדם נעשה שוטר למטה אלא אם כן נעשה רשע למעלה. ה"דברי יואל" מסאטמר שואל, מה הפירוש, הרי התורה אומרת בפירוש "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך". והוא משיב: אדם שלוקח לעצמו שלטון בכוח, כאן למטה, מבלי שנתנו לו את השלטון למעלה - הוא רשע".

"והכוונה", הסביר הרב פינטו, "לאו דווקא שוטר שלובש מדים, אלא אדם שלוקח לעצמו תפקיד שלא נתנו לו אותו - והוא לא יועד לו - אז הוא רשע ובפרט שאותו אדם עושה מחלוקות עם הרבנות שלו". צפו בדבריו המלאים של הרב פינטו.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully