וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המראה המופלא שנחשף מחלון המטוס

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 15:48

הרב שי טחן התייחס בפינתו השבועית לפרשת השבוע, המספרת לנו על אחד הרגעים הגדולים בהיסטוריה של העם היהודי, והסביר כי כשאדם נמצא באמת למעלה - הכל נראה לו קטן. צפו בדבריו המלאים

בווידאו: הרב שי טחן/יח"צ

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת בשלח שבה התורה הקדושה מספרת לנו על אחד הרגעים הגדולים בהיסטוריה של העם היהודי - יציאת מצרים.

התורה מספרת, שאחרי שבני ישראל יצאו ממצרים הם הגיעו למדבר למקום בשם מרה. ומדוע נקרא שם המקום מרה? כי במקום לא היה מים מתוקים הראויים לשתייה, אלא רק מים מרים. ולבסוף, הקדוש ברוך הוא עשה נס והמים הומתקו.

שואל הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון בפינתו השבועית; הרי המים לבסוף הומתקו ומדוע שם המקום נותר מרה - באופן שלילי? השיב הרב טחן תשובה שיש בה יסוד חשוב לחיים.

לדבריו, כשאדם נמצא למעלה - לא מפריעים לו כל רעשי הרקע והכינויים. הוא חזק ואיתן מספיק שלא משנה לו איך יקראו לו. לכן במרה ששם נצטוו על עשר מצוות, המקום נותר בשם מרה.

דוגמא לדבר, ממחיש הרב טחן, אדם נמצא במטוס. לפני ההמראה הכל נראה גדול מהחלון, אבל כשהמטוס עולה למעלה וממריא, ככל שהוא יותר למעלה - כך גם הכל נראה קטן מהחלון. כי כשאדם נמצא באמת למעלה - הכל נראה לו קטן.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully