וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרכז מנהטן: הרב פינטו השיק מקווה טהרה מפואר

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

25.1.2023 / 13:23

ביום הילולת הבבא סאלי הושק מקווה טהרה חדש בבניין ישיבת "שובה ישראל" במנהטן • הרב פינטו: "הבבא סאלי היה כמו מקווה שטיהר וקידש את עם ישראל" • תיעוד

בווידאו: המקווה החדש לגברים בבניין שובה ישראל במנהטן/שובה ישראל

המרכז העולמי של "שובה ישראל" במנהטן הפך עם השנים למרכז שמפיץ תורה וחסד לכלל תושביה היהודים של שכונת אפר איסט סייד המחברת את הסנטרל פארק לאיסט ריבר.

בית המדרש המפואר של "שובה ישראל" בתפוח הגדול - מלא וגדוש. תפילות, סדרי לימוד ושיעורי תורה ומוסר. בנוסף, תלמידי הישיבה מנהלים מערך ענק של סיוע לנזקקים הכולל סלי מזון ועזרה לחולים.

לרגל הילולת סידנא באבא סאלי זי"ע, זקנו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו - הושק אמש בבניין הישיבה מקווה טהרה מפואר לגברים.

מקווה הטהרה לגברים שהושק בבניין של שובה ישראל. שובה ישראל,
מקווה הטהרה לגברים שהושק בבניין של שובה ישראל/שובה ישראל

דבר פתיחת המקווה המהודרת הפך לשיחת היום בקרב תושבי האיזור שמעתה יוכלו לטבול ולהיטהר מבלי לטרוח ולכתת רגליים דקות ארוכות לשכונות מרוחקות.

יצויין כי המקווה הוקם בסיועם ולהצלחתם של האחים מרדכי מאיר ושמעון חדוות ולהצלחת אמם נוסרת בת חורשיד ולעילוי נשמת אביהם ציון בן מאיר.

"זה רגע מרגש", מספר הרב רותם מויאל שפעל לפתיחת המקווה, "אחרי שנים רבות שאין באיזור שלנו מקווה, זכינו להיות שותפים להקמת המקווה המהודר והמפואר שישמש את כלל תושבי אפר איסט סייד במנהטן", הוא מוסיף.

לדבריו, "בראשות מורינו ורבינו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו זכינו שהישיבה במנהטן מפיצה את אור התורה והיהדות לכל יהודי האיזור וכעת הוספנו גם את המקווה לגברים".

מקווה הטהרה לגברים שהושק בבניין של שובה ישראל. שובה ישראל,
מקווה הטהרה לגברים שהושק בבניין של שובה ישראל/שובה ישראל

אמש, הגיע האדמו"ר הרב פינטו למקווה הטהרה ובירך את התורמים ואת ידי העוסקים במלאכה, "זכות המקווה תעמוד למור זקני הקדוש סידנא בבא סאלי שהיום הוא יום ההילולה שלו. הבבא סאלי היה כמו מקווה שטיהר וקידש את עם ישראל", אמר הרב פינטו.

"זכינו שדווקא ביום ההילולה שלו פתחנו את המקווה. וגם בימים שהם ימי השובב"ים שבהם כל אחד מישראל יכול בקלות לטהר את נשמתו ולנקות את חטאיו", הוסיף הרב פינטו.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully