וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם גשם לא מטפטף: הרבנים קוראים להתפלל

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

25.1.2023 / 13:23

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו פרסם את נוסח התפילה שיש לומר להורדת הגשמים, זאת בשל העובדה כי הגשמים לא נראים באופק. גם בית המדרש הספרדי להלכה קרא לכלל ישראל ולרבני הקהילות לזעוק ולבקש על גשמי ברכה

גבר מרים ידיים לכיוון השמיים ומתפלל לגשם. ShutterStock
גם בית המדרש הספרדי להלכה קרא לכלל ישראל ולרבני הקהילות לזעוק ולבקש על גשמי ברכה/ShutterStock

בשל העובדה כי הגשמים לא נראים באופק, מפרסם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו את נוסח התפילה שיש לומר להורדת הגשמים.

הרב הראשי פנה אתמול לחברי מועצת הרבנות הראשית לישראל שהסכימו עמו בדבר הצורך לקרוא לציבור להוסיף את התפילה שנוהגים לומר בעת עצירת גשמים.

על פי ההחלטה, בני ספרד יאמרו בשבתות בעת פתיחת ההיכל את תפילת "קל חי יפתח וכו'". ואם יכולים יאמרו כן גם בשני וחמישי, אם אין טורח צבור. בני אשכנז יוסיפו: "ועננו בורא עולם" ב"שומע תפילה", ובסוף התפילה את פרק ק"ל בתהילים.

גם בית המדרש הספרדי להלכה קרא לכלל ישראל ולרבני הקהילות לזעוק ולבקש על גשמי ברכה. במכתבם כותבים הרבנים "זעקתם של החקלאים שומרי השמיטה עלתה על ליבנו, ונמצאים אנו כבר בחלקו האחרון של החורף, על כן פנייתנו לעורר רחמי שמים כל יום לאחר תפילת שחרית בפרק תהילים ובשני וחמישי בשעת פתיחת ההיכל ולבקש על כך". על המכתב חתומים גדולי התורה וראשי הישיבות.

יצויין כי גם בד"ץ "העדה החרדית" פרסם קריאה דומה, על פיה, יש להוסיף בתפילת שמונה עשרה את התפילה המיוחדת שנתקנה בעת עצירת גשמים.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully