וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הפרלמנט האזרי מפתיע: הברית עם ישראל - עתיקה

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

2.2.2023 / 13:23

בראיון לוואלה! יהדות אומר רסים מוסבקוב חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האזרי כי מתקפת הטרור על שגרירות אזרבייג'ן, פיגועי רקטות ופיגועים בישראל מצביעים על הזיהוי המוקדם של הנשיא אילייב של האיום המשותף המאיים על שלום העולם כולו

רסים מוסבקוב חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האזרי. minval.az,
רסים מוסבקוב חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האזרי/minval.az

אזרבייג'ן מחממת יחסים עם ישראל: על רקע הצהרת שר ההגנה האזרי כי אזרבייג'ן הגובלת באיראן - צפויה להרחיב את שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל - חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האזרי רסים מוסבקוב אומר בראיון לוואלה! יהדות כי הברית בין המדינות היא "עתיקת יומין", כלשונו.

לדבריו של מוסבקוב: "במהלך כל השנים היו היהודים באזרבייג'ן שגרירי העם היהודי וישראל. היום זה בא לידי ביטוי גם בבנין ושגריר - אך הברית היא עתיקת יומין. המגעים של שרי הביטחון של מדינתנו ושר הביטחון הישראלי עם ראש משמר הגבול שלנו על רקע האיומים הקשים של איראן על שתי המדינות מעידים על ברית אסטרטגית חזקה ושורשית בין העמים", הוסיף חבר ועדת החוץ של הפרלמנט האזרי בראיון לוואלה! יהדות.

מוסבקוב הוסיף כי "מתקפת הטרור על שגרירות אזרבייג'ן, פיגועי רקטות ופיגועים בישראל מצביעים על האיום המשותף, מה שאומר שדרכו של הנשיא אלייב להתקרבות בין מדינותינו הייתה מוצדקת ובראיה ארוכת טווח".

עוד אמר כי "אני מקווה שהתיאום בין משרדי הביטחון יתגבר כדי להבטיח ביטחון משותף. מתנגדיה של אזרבייג'ן צריכים לדעת שאנו מסתמכים על סוגיות ביטחוניות לא רק על טורקיה ובעלות הברית, אלא גם על שותפות אסטרטגית עם ישראל".

קודם לכן פורסם כי שר הבטחון, יואב גלנט שוחח מוקדם אתמול עם שר ההגנה של אזרבייג'ן, זקיר חסאנוב והשניים שוחחו על שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינה הקווקזית.

בנוסף משרד החוץ פרסם כי השר גלנט שוחח עם ראש שרות הגבולות הממלכתי של אזרייבג'ן, שבירך אותו על כניסתו לתפקיד.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully