וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו זעק: "מספיק עם השנאה, היא תביא לחורבן"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 11:52

בשיעור שמסר בתל אביב, קרא האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לחדול משנאת חינם, זאת על רקע הוויכוחים הפוליטיים והמשפטיים שמאיימים לפלג את העם בישראל: "מישהו יודע מה יהיה עם הילדים והנכדים שלו?". צפו בדבריו המלאים

בווידאו: הרב פינטו/יח"צ

על רקע הוויכוחים הפוליטיים והמשפטיים שמאיימים לפלג את העם בישראל - האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו קרא בשיעורו האחרון לחדול משנאת חינם, לדבריו, "השנאה שיש בעם ישראל, היא שנאה שמאותתת על חורבן".

בראשית דבריו, בשיעור שמסר אמש בתל אביב, שאל הרב פינטו: "מישהו יודע מה יהיה עם הילדים והנכדים שלו? מי יודע מה יהיה איתנו מחר? אנשים היום באים בריאים ושלימים - ולמחרת ברגע, מצאו אצלם מחלה והם נגמרים. כמה אנשים יש להם היום עושר גדול ולמחרת הם מאבדים את הכל. 'על הכל יביא אלוקים במשפט'. אם לא נהרהר בתשובה ונעשה ביננו אהבת חינם וכל אחד יאהב את השני - זה יהיה מסוכן".

הרב פינטו זעק בדמעות: "מספיק עם המחלוקות, המחלוקות לא לוקחות את האדם לשום מקום, הם מחריבים את הכל. אנחנו מדברים באופן פרטי ובאופן כללי. השנאה שיש בעם ישראל, היא שנאה שמאותתת על חורבן".

הרב פינטו הביא את דברי המגילה, שהמן עמל רבות להרבות שנאת חינם בתוך עם ישראל, כי כך קיווה להשמיד ולהרוג אותם, עוד הוסיף האדמו"ר ואמר: "הגמרא אומרת, בית ראשון נחרב ונבנה לבסוף - כי ידעו על מה חטאו, אבל בית שני שנחרב על שנאת חינם ואף אחד לא רצה להודות שזה על שנאת חינם - לא נבנה עד היום".

"שנאת חינם ומחלוקת - הם החורבן וההרס הגדול ביותר. אין משהו טוב שיכול להצליח עם שנאת חינם. מי שחושב שעם מחלוקת הוא ישיג משהו - הוא טועה טעות חמורה, והוא יאבד בסוף את כל מה שיש לו. אף אחד לא השיג כלום ממחלוקת, אף אחד לא השיג כלום משנאת חינם", הוסיף הרב פינטו לתלמידיו.

לסיום אמר הרב פינטו: "ממחלוקת לא מגיעה שום פרנסה בעולם. וכסף שבא ממחלוקות - הולך לבסוף לדברים בטלים. אדם צריך לחתור בכל כוחו רק לאהבת חינם. התורה אומרת שהיה זמן בעם ישראל שהייתה שנאת חינם והיו הרבה מצוות, ובכל מלחמה שהם נלחמו - הם הפסידו. היה זמן שהיה הרבה עוונות - אבל הייתה אהבת חינם ובכל המלחמות הם ניצחו".

האדמו"ר הרב פינטו הגיע לישראל לרגל ז' באדר יום פטירתו של משה רבינו, למסע חיזוק בקרב קהילות "שובה ישראל" והוא קיים מרתון של עשרות שיעורי תורה ומוסר בהשתתפות אלפים רבים.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully