וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב איסייב מרבני באקו: "העלילה נגד היהודים - כיסוי על מחדלי משמרות המהפיכה בצפון איראן"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 14:40

העיר טבריז בצפון איראן, שוב במרכז האירועים: האזרים מתנגדי שלטון האייטולות מתגברים פעילות והאיראנים מצאו את האשמה - מדינת ישראל והיהודים * רב הקהילה הגיאורגית הספרדית בבאקו הרב זמיר איסייב: "היחסים עם ישראל והקהילות היהודיות באזרבייג'ן מתהדקים ומשתדרגים"

בווידאו: העיר טבריז שנמצאת בצפון איראן שוב במרכז האירועים/יח"צ

העיר טבריז שנמצאת בצפון איראן, שוב במרכז האירועים והיהודים שוב "אשמים": המתיחות בין אזרבייג'ן ואיראן עולה לאחרונה שלב - ומי מואשם במתיחות? כרגיל מדינת ישראל והיהודים, למרות שלכאורה הקשר הוא בקושי מקרי.

הרקע למתיחות הנוכחית, היא העיר טבריז - הנמצאת בצפון איראן. העיר וכל האזור סביבה מאוכלס באזרים אתניים, קרוב ל 25 מיליון נפש, המבקשים להתנתק מהשלטון האיראני וליצור מדינה נפרדת - דרום אזרבייג'ן.

לאחרונה החל בעיר המדוברת גל נוסף של מחאות נגד המשטר האיראני.

בחודשים האחרונים, המשטר דיכא את ההפגנות וביצע גל מעצרים של תושבים וכוחות הביטחון איראניים אף טבחו במפגינים בעיר והרגו עשרות.

יצוין, כי מדובר בעיר בעלת חשיבות גדולה למשטר הרצחני באיראן, והחשש במסדרונות השלטון, כי במידה והעיר וסביבתה תכריז על עצמאות מאיראן, זה יהיה זרז להפלת השלטון האיראני.

המפגינים פועלים לאחרונה בשיטות יצירתיות, ומנסים בכל מיני דרכים מתוחכמות להטות את דעתם של כל הקהל לטובתם, הפעילים אף החלו לתלות המוני שלטים עם דגל של דרום אזרבייג'ן העצמאית. העלונים מודבקים על מתקנים מנהליים וציבוריים שבשליטת כוחות הביטחון.

למרות ניסיונותיהם של סוכני משמרות המהפכה לעצור את מפיצי העלונים ושלטים, עד כה אפילו לא זוהה אף אחד מהם. ולמרות שאנשי המשטר האיראני מנסים לקרוע את כל העלונים הצבעוניים שפורסמו במהלך הלילה, יום לאחר מכן הם מופיעים במקומות אחרים. הפעילים לא רק מדביקים עלונים אלא גם מצלמים את התהליך ומעלים לרשת ה'טלגרם'.

העיר טבריז שנמצאת בצפון איראן. יח"צ, ויקיפדיה,
העיר טבריז שנמצאת בצפון איראן/יח"צ, ויקיפדיה

המשטר האיראני ממשיך להאשים מדינות זרות בהתססה של העיר המדוברת, והאשמה העיקרית היא כמובן מדינת ישראל, שמואשמת ב"הסתה" להפגנות. והיהודים. הם חוזרים על כך שוב ושוב גם בערוץ ה'טלגרם' הרשמי של משמרות המהפכה'.

"תבריז היא מקום היסטורי לאזרחים האזרים" - אומר הרב זמיר איסייב רב הקהילה הגיאורגית הספרדית בבאקו - "טהראן מאשימה את היהודים וישראל ב'הסתה' להפגנות ולמרד אבל האזרים לא קונים את התעמולה הזו. בשנה שעברה שגריר ישראל באזרבייג'ן, ג'ורג' דיק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו הודעה שהרגיזה במיוחד את האיראנים, בציוץ הוא כתב הודעה על ספר שקרא על העיר תבריז, המספר על ההיסטוריה של אזרבייג'ן והתרבות בעיר זו - כאשר מובן מכך שהעיר שייכת לעם האזרי ולא לאיראן".

"הציוץ גרם לתגובה אלימה של שגריר איראן בבאקו סיד עבאס מוסאווי, שפתח באיומים נגד שגריר ישראל: "לידיעתו של הנער הזה", כתב השגריר, "תבריז האהובה שלנו מאיראן ידועה בהיסטוריה הגאה של איראן. ככל הנראה, הציוני הרשע הראשון הזה ייקבר על ידי האנשים הקנאים של תבריז. לעולם אל תחצו את הקו האדום שלנו!".

הרב איסייב אמר כי "גם בחגיגות ה 44 להקמת משטר האייתולות הם קראו למותו של נשיא אזרבייג'ן אילהם אילייב אותו כינו 'סוכן ציוני' המקדם יחסים קרובים עם המדינה היהודית' - היחסים עם ישראל והקהילות היהודיות באזרבייג'ן רק מתהדקים ומשתדרגים ואין שום כח בעולם שיוכל לעמים החזקים האלה" - אמר הרב איסייב.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully