וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעצור מיד": זאת האש שזורעת הרס בלתי נתפס

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

15.2.2023 / 11:40

איזה יסוד גדול לחיי החברה של כולנו ניתן ללמוד מפרשת משפטים? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר זאת בשיעורו השבועי

שריפה. ShutterStock
את אש המחלוקת מכבים ברגע שנדלקת/ShutterStock

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת משפטים שממנה ניתן ללמוד יסוד גדול מאוד לחיי החברה של כולנו.

וכך הסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשיעורו השבועי:

התורה הקדושה אומרת לנו בפרשת השבוע "כִּי תֵצֵא אֵשׁ וּמָצְאָה קֹצִים וְנֶאֱכַל גָּדִישׁ" וכך אפשר לדקדק ולומר כי תצא אש, אש זו מחלוקת, מתי שהמחלוקת יוצאת ואפילו שהיא נראית קטנה ביותר, והאדם אומר לעצמו הרי זו מחלוקת קטנה למה להתעסק בזה ולמה להתערב בזה, נשאיר את זה שזה ישתתק ויגמר לבד.

אלא האדם צריך לדעת שלא כך, הניצוץ הקטן של האש מתחיל ואז בדרך באים כל מיני קוצים, אנשים לא טובים מלבים את המחלוקת, ואפילו שבתחילה היא נראית מחלוקת קטנה ודבר שלא כ"כ צריך להתייחס לזה, אבל המחלוקת כשהיא יוצאת ומתחילה היא בדרך מוצאת קוצים, אנשים לא טובים שמגרים ומלבים את המחלוקת עד שנדלק הגדיש, עד שהדברים העיקריים והחשובים נשרפים ונכחדים.

לכן האדם צריך לדעת יסוד גדול, מתי שאדם רואה שהתחילה מחלוקת קטנה בבית עם המשפחה, עם השותף, עם החבר, יעצור מיד את המחלוקת ואפילו שזו נראית אש קטנה ביותר, כי האש הזאת תמצא בדרך קוצים אנשים שילבו אותה ובסוף זה ידליק את הגדיש את הדברים העיקריים והבסיסיים בחיים של האדם ויעשה נזק גדול ביותר.

לכן, את אש המחלוקת מכבים ברגע שנדלקת, לא נותנים לויכוח להמשיך, לא נותנים למחלוקת להישאר, מיד עוצרים שלא ימצא קוצים ואז הגדיש ישרף ח"ו לאדם.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully