וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מאיימת בתקיפת "הבן המאומץ של ישראל" - אזרבייג'ן והקהילה היהודית מתגייסת

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 13:22

משמרות המהפכה האסלאמית באיום רשמי על נשיא אזרבייגן: קוראים למדינתו "הבן המאומץ של מדינת ישראל ושותפם של הציוניים בפגיעות באיראן" | סגן יו"ר קהילת 'נצח ישראל' אירופה בבקו יבגני ברניזן: "האזרים אחים, איש אינו מתרגש מאש האנטישמיות"

נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב. מתוך ויקיפדיה,
נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב/מתוך ויקיפדיה

איומים והרגעה יהודית: הקשר המתעצם בין ישראל לאזרבייג'ן גורר זעם רב מהאיראנים שמגדירים את האחרונה כ"בן המאומץ של מדינת ישראל".

ביממה האחרונה, שיגרו האיראנים דרך ערוצי טלגרם רשמיים של משמרות המהפכה - איום ברור ומפורש על נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב והקהילה היהודית בבקו התגייסה כדי להרגיע את האזרים.

מתוך הרשתות החברתיות של משמרות המהפכה. צילום מסך, צילום מסך
מתוך הרשתות החברתיות של משמרות המהפכה/צילום מסך, צילום מסך

איראן אף הגדילה לעשות והפיצה קונספירציה חדשה, על פיה, בהובלה ישראלית, אזרבייז'ן מתכוונת להשתלט על חלק משטחה של ארמניה, וזאת במטרה לקטוע את הרצף הגאוגרפי - יבשתי של איראן עם רוסיה ואירופה, ובכך לגרום לה נזק כלכלי. ארמניה שהפכה לאחרונה לבעלת ברית של טהרן משמשת איראן בהעברות מל"טים וטילים לרוסיה לשימוש באוקראינה.

בהודעה הרשמית שפורסמה על ידי משמרות המהפכה האסלאמית, נכתב כי "התפקיד של באקו במעשי ההרג ומעשי הוונדליזם שביצעה ישראל נגד איראן ברור. בשנים האחרונות, באקו הפכה לבעלת הברית האסיתית העיקרית של ישראל, שמשתמשת למעשה בתשתית באזרבייג'ן נגד העם האיראני". במקביל לכך, הודיע אתמול צבא איראן על מוכנות הלחימה של חיל האוויר וההגנה האווירית שלו ברמה מוגברת.

כאמור, בעקבות האיומים האיראנים - הקהילה היהודית באזרבייג'ן פרסמה הודעת תמיכה בקשר הישראלי - אזרי, "האיומים מאיראן מתגברים, אבל הצבא וממשלת אזרבייג'ן מוכנים לכל התפתחות בצורה מיטבית ומירבית מאז המלחמה ב-2020", אמר יבגני ברניזן - סגן יושב ראש קהילת 'נצח ישראל' אירופה בבאקו. לדבריו, "נזכיר, שבמלחמה ההיא - ישראל סייעה מאוד לאזרבייג'ן לשחרר את השטחים הכבושים שלה".

עוד הוסיף ברניזן: "לדעתי, השלטונות האיראניים מסלימים את המצב, ומאשימים את "ישראל" ואת ה"ציונים" - על מנת לנטרל את ההפגנות ההמוניות בתוך איראן. אחרי הכל, אומרים שאין דבר טוב יותר להסיט את תשומת הלב - מאשר מלחמה".

מתוך הרשתות החברתיות של משמרות המהפכה. צילום מסך, צילום מסך
מתוך הרשתות החברתיות של משמרות המהפכה/צילום מסך, צילום מסך

סגן יושב ראש קהילת יהודי אירופה בבאקו חזר הדגיש בדבריו, כי אף אחד באזרבייג'ן אינו מושפע מהמרכיב האנטישמי של האיומים האיראנים, שכן "אזרבייג'ן תמיד התייחסה ליהודים כאחים. אך הדאגה גדולה מאד. בעבר, העיתונות האיראנית לא פעם תיארה את נשיא המדינה בקריקטורה אנטישמית עם אף גדול וכיפה", אמר.

יצוין, כי ישראל מקבלת יותר מ-40% ממשאבי האנרגיה מאזרבייג'ן מזה כ-30 שנה, ומוכרת לבאקו טכנולוגיות חדשות, אזרחיות וצבאיות. בימים הקרובים תיפתח בישראל שגרירות אזרבייג'ן, ובטהרן היא סגורה בשל מתקפת הטרור שהתרחשה בה בינואר. שתי המדינות מאוימות באותה מידה על ידי איראן.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully