וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני טס לחו"ל לפסח - האם אני צריך לנקות את ביתי מחמץ?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 11:10

האם מי שעוזב את ביתו לכל ימי החג - מחוייב לבדוק את ביתו מחמץ? הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, מסביר בהרחבה

עובד ניקיון. ShutterStock
האם הנוסעים לחג הפסח מחוייבים לבדוק את הבית?/ShutterStock

פעמים רבות בחיי היומיום שלנו צפות שאלות הלכתיות ועולים ספקות אקטואליים. הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, מנגיש לנו את ההלכות ומשיב על שאלות שנשאלו בבית המדרש ומחוצה לו. והשבוע: האם מי שעוזב את ביתו לכל ימי הפסח - מחוייב לבדוק את ביתו מחמץ?

שאלה:

רציתי לשאול את הרב אם הנוסעים לחג הפסח מחוייבים לבדוק את הבית.

תשובה:

שלום לכם. העוזב את ביתו לימי חג הפסח רשאי למכור את ביתו עם כל התכולה ולהפטר בכך מנקיון הבית ומבדיקת חמץ, שהרי המקום אינו שלו לאותו הזמן וגם אינו שוהה שם, כדכתב האור לציון (ח"ג עמוד פו). והוסיף שם שמן הראוי שלא יפקיע מעצמו מצות הבדיקה ויבטל מעליו מצות תשביתו, ולכן ינקה לפחות חדר אחד כראוי, ואחר כן יבדוק אותו, וכן יכול לברך על בדיקה זו.

ומי שאינו רוצה לנקות כלל שום חדר רשאי לנקות את רכבו ולעשות שם את בדיקת החמץ, כיון שבדרך כלל כשנוסעים מהבית נמצאים עם המכונית, וכיון שממילא יש לנקות את המכונית לפסח לכן יוכל לקיים את מצות בדיקת החמץ ברכבו בפנס ובברכה, וכן פסק באור לציון (ח"ג עמוד עה בביאורים).

ואם נוסע למלון וכדומה יכול לקיים את מצוות בדיקת החמץ בחדרו ששוכר לחג וינקה אותו תחילה היטב ואחר כן יעשה שם את בדיקת החמץ.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully