וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנחנו לא מצליחים ומדוע אין לנו מוטיבציה?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 11:08

כשאדם מחליט משהו - הוא חייב לעשות אותו מיד, ולא להמתין אפילו 5 שניות. כך הסביר רבי יאשיהו פינטו בשיעורו כשציין כי "ברגע שיוצאים ממרחב הנוחות - השכל חוסם ועוצר". דבריו המלאים של האדמו"ר בפנים

בווידאו: הרב פינטו/צילום: שובה ישראל

למה אנחנו לא מצליחים בחיים כמו שבאמת היינו רוצים להצליח? אם נשאל את האנשים סביבנו הם יענו תשובה אחת: "אין לנו מוטיבציה". האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר בשיעורו כי כשאדם מחליט משהו - הוא חייב לעשות אותו מיד, ולא להמתין אפילו 5 שניות וכך יהיה לו מוטיבציה להצליח.

הרב פינטו הסביר: "שואלים את האדם 'למה אתה לא עובד?' והוא משיב: 'אין לי מוטיבציה לעבוד', שואלים אותו: 'למה אתה לא פותח עסק?' והוא עונה: 'אין לי מוטיבציה לפתוח עסק'. שואלים אותו: 'למה אתה לא מתחתן?' והוא משיב: 'אין לי מוטיבציה להתחתן'. מה זו המוטיבציה הזו? מוטיבציה - זה דבר דחף, רצון ושאיפה. ולמה האדם מאבד אותה? כי הוא יוצא ממרחב הנוחות שלו".

"ברגע שאתה יוצא ממרחב הנוחות שלך - השכל חוסם ועוצר אותך, ולא נותן לך לעשות את מה שרצית, וכמה שתחכה למוטיבציה וכמה שתחכה לדחף וכמה שתחכה לאיזה סימן או למשהו שידחוף אותך - הוא לא יבוא. למה? כי השכל בונה סביבך חומות שלא תצא מהם", הוסיף הרב פינטו בשיעורו.

"וצריך לדעת יסוד גדול", אמר הרב פינטו, "שברגע שאדם עולה לו מחשבה טובה לעשות משהו טוב - יש לו כמו אזעקה, הראש נותן אזעקה שמשהו כביכול עומד לקרות בתוך 5 שניות. הגוף של האדם נותן כמו חומר לכל הגוף של האדם שמכניס את האדם למצב של 'שוק', ואומר לאדם תיזהר לעשות את זה. לכן אם החלטת לעשות משהו טוב - תעשה מיד ואל תחכה. אם תמתין - אתה יכול ליפול בגלל שהשכל שם 'וטו' על זה ואתה יכול ליפול ולא לעשות את המעשה הטוב".

"לכן", אמר הרב פינטו לסיום, "הגמרא אומרת על רבי יונתן בן עוזיאל שכל ציפור שהייתה עפה מעל לראשו הייתה נשרפת, מה הפירוש? כל מחשבה שהייתה עולה בראש שלו, הוא לא היה נותן עד 5 שניות - שאז כל הגוף נכנס למגננה שהשכל נותן התראה ועוצר את הגוף, אלא הוא היה מיד קם ועושה את זה". צפו בדבריו המלאים של הרב פינטו.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully