וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הקרע בעם: קבלו את החדש של בנימין לוריא

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 17:07

כמו סטירת לחי למציאות העכשווית הכואבת: בנימין לוריא שחרר את "שחור ולבן" - יצירה מוסיקלית בסנגון היפ הופ-טראפ יהודי. צפו בקליפ

השיר החדש של בנימין לוריא - "שחור ולבן" - הוא כמו סטירת לחי למציאות העכשווית הכואבת. העם קרוע והמחלוקות הפכו לשגרת יומיום. ומאחורי הקלעים, האמת נותרה מיותמת ועזובה.

השיר שהוא בעצם יצירה מוסיקלית בסנגון היפ הופ-טראפ יהודי - נפתח עם מיתרי כינור שכאילו מספרים לנו שהכל בסדר, אבל אז הביט נכנס וחודר פנימה, ללא רחמים.

לוריא מדבר על האחדות שנעדרה ומשגר ביקורת עצמית חריפה דווקא אל העולם החרדי שהוא חלק ממנו, "בנינו חומות מפחדים, רצינו לשמור על הדרך, המשכנו - המשכנו לבנות, היום החומות מסתירות את המלך", זועק לוריא בשיר שנוגע בעצבים הרגישים ביותר.

הפזמון שבנוי על מילותיו של הראי"ה קוק זצ"ל - הופך את הכאב לתפילה ולחיבור. בקולו הייחודי, מצליח עדיאל בראל להשתלב בקולו של לוריא ומעניק סוג של הפסקה לקצב הביט, כדי שהמאזין יוכל לעצור לרגע, להתבונן ולהפנים.

הפינלה, שמסכם את השיר וכאילו מרים אותו בסיומו מחדש הן מילותיו של "הינוקא" הרב שלמה יהודה בארי שחורטות על הלב והאוזן את המסר: "אם לא יהיה אהבת חינם אם לא יפסיקו לדבר לשון הרע, לא יאהבו אחד את השני.. זה העבירה הכי גדולה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully