וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילולת הבאבא מאיר: כך מסר נפשו בליל הסדר האחרון

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 13:26

בשיעורו האחרון נזכר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בסבו, הבאבא מאיר זצ"ל, שנפטר לפני 40 שנים והותיר חלל ענק בעם היהודי

צלחת הפסח. ShutterStock
צלחת הפסח/ShutterStock

אתמול, יז' בניסן, חל יום ההילולא של הבאבא מאיר זצ"ל שנפטר לפני 40 שנים והותיר חלל ענק בעם היהודי. נכדו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו סיפר בשיעורו האחרון כיצד סבו מסר נפש בליל הסדר האחרון לחייו.

הרב פינטו סיפר: "זוכרים אנו את ליל הסדר האחרון של מור זקני זצוק"ל, אשר היה בימים האחרונים לחייו. ובכניסת החג הצטער צער עצום, איך ישתה את הארבע כוסות".

"והיה נושם בקושי גדול ומשתעל קשה ויורק דם", המשיך הרב פינטו לתאר, "וכל המהות שלו וכל המחשבה שלו היתה על הארבע כוסות. ובכח גדול ובמסירות, שתה את הארבע כוסות".

"המסירות והדבקות בשתית הארבע כוסות, נחקקה אצלנו לזכרון עולם, והדבקות שלו בדקדוקי המצות של ליל הסדר הביאה אותנו שמיום שעמדנו על דעתנו, התחלנו לעשות קמחא דפסחא", סיפר הרב פינטו.

לדבריו של הרב פינטו, ימי חג הפסח - הם ימים מיוחדים שכל אדם יכול להתעלות בהם: "הנה כל המהות של פסח הוא לא כחגים וכחיובים אחרים שהתורה מצווה אותנו, אלא בחג הפסח יש כח ושפע מיוחד מכל זמן, שיורד לעולם. והפרסומי ניסא והכח של ליל הסדר, הוא מהיסודות של עם ישראל בעבר ובעתיד.

לדבריו: "ולכן ישים האדם מול עיניו שכל יום בימים האלו הוא כחודש אלול, אבל בסוג של עבודת השם באהבה ובשמחה. וההשגות שאפשר להשיג בימים האלו הם עצומים. "בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל" - ולכן התורה חייבה אותנו גם למכור את כל אשר לו בשביל החג, כי הכל טמון בלילה הקדוש הזה. וכמה אבותינו ורבותינו מסרו את נפשם על קדושת החג והשתדלו לחזק את הכלל על החג הקדוש הזה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully