וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו מסביר: מדוע אסור לעשות כישופים?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 11:05

מדוע התורה מזהירה אותנו שלא לעשות כישופים ולא לעסוק בעתידות? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הרחיב בשיעורו על הנושא ופתח צוהר למצפן התורני שראוי שילווה אותנו ביומיום. צפו

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/צילום: שובה ישראל

העולם שלנו מלא במיסטיקה וברצון לגעת בלא נודע. והתורה מזהירה אותנו שלא לעשות כישופים ולא לעסוק בעתידות. מדוע? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הרחיב בשיעורו על הנושא ופתח צוהר למצפן התורני שראוי שילווה אותנו ביומיום.

"מה זה כישופים?", שאל הרב פינטו, "אחד שהולך לאדם שאומר לו: ככה יקרה לך, ככה יהיה לך - הוא עושה עבירה שאין כדוגמתה. זה עבירה חמורה ביותר, כי התורה מצווה אותנו שתמים תהיה עם השם אלוקיך".

"יש לך בעיה?, תפתח תהילים. יש לך בעיה? תלך לרב שיברך אותך. אבל ללכת למגידי עתידות - הדברים האלה אסורים בעם ישראל. תמים תהיה עם השם אלוקיך, לא משנה מה, גם אם אתה עומד למות, תתפלל להשם שיושיע אותך, אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים. יש כוח עצום לתפילות. אדם שמתפלל מעומק הלב - הוא יכול להשפיע הרבה בעולם", הוסיף הרב פינטו.

לדבריו של הרב פינטו: "יש כוח לתפילה לשנות את הכל. אפילו מת שמת - יש כוח לתפילה להחיות אותו, אבל הכל תלוי באמונה. אדם שהולך ועושה את התפילה כמו מסחר. אם זה יצא זה טוב, אם זה לא ייצא זה לא טוב, זה לא טוב. אדם צריך להיות באמונה שלמה ותמימה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully