וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב וסרמן הדהים את העולם: אמות יחד עם תלמידיי

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 18.4.2023 / 14:18

יום הזכרון לשואה: רבי יאשיהו פינטו סיפר לתלמידיו על מסירות הנפש של רבי אלחנן וסרמן הי"ד שנרצח באכזריות על ידי הנאצים ימ"ש ונלחם כדי לרומם את רוח תלמידיו. צפו בדבריו המלאים של האדמו"ר

בווידאו: דבריו המלאים של הרב פינטו/יח"צ

הרב פינטו סיפר: "תמיד אנחנו מספרים על רבי אלחנן וסרמן הי"ד שהיה אחד הצדיקים הגדולים שהרגו אותו הגרמנים בשואה. מסופר עליו: הייתה לו ישיבה גדולה והוא היה נוסע ממקום למקום לאסוף כסף לישיבה שלו. הוא הלך לאמריקה לאסוף כסף לישיבה, התחילה השואה בגרמניה באירופה, אמרו לו, הרב לא יחזור, תישאר באמריקה. הרבה רבנים באו לפה, הקימו ישיבות, בנו בתי מדרש גדולים עם מאות תלמידים, הרב לא יחזור, זו סכנת מוות", סיפר.

"והוא השיב להם: חס ושלום, התלמידים שלי מתים שם, אני אחזור למות עם התלמידים שלי", המשיך הרב פינטו לגולל את סיפורו של הרב וסרמן, "הוא קם ונסע, איך שנכנס למדינה, תפסו אותו הגרמנים למחנה השמדה, אותו ואת כל הישיבה שלחו למחנה השמדה. כולם היו שבורים ועצובים וידעו שתיכף, יום יומיים, חודש, חודשיים, יהרגו אותם. כולם כבר ידעו שאת הנשים, הילדים והקשישים הרגו כבר".

"ורבי אלחנן וסרמן ראה שכל התלמידים שלו שבורים ועצובים מאוד, הוא אסף את כולם ואמר להם מי שנותן תרומה, מי שמביא קורבן לבית המקדש ובלב שלו הוא לא שלם עם מה שעושה והוא עצוב על מה שעושה, הוא גם הפסיד את הקורבן וגם אין לו שכר על זה. אמר להם הרב אלחנן וסרמן: נגזר עלינו למות כמו קורבנות, אם נהיה עצובים גם נמות וגם לא נהיה שלמים. לכן, אם כך או כך מתים, נשמח במוות. ואז כל התלמידים החלו לרקוד ולשמוח לתדהמתם של הגרמנים".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully