וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילולת ר' ישעיה מקרסטיר: הרב פינטו בשיעור על גדולתו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 13:43

מארה"ב, ישראל, אירופה ואף מאוסטרליה ואפריקה: המונים הגיעו להילולה של הצדיק רבי ישעיה ב"ר משה מקרסטיר זצ"ל, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו קיים שיעור לזכרו בניו יורק. צפו

היום הוא יום הילולת הצדיק רבי ישעיה ב"ר משה מקרסטיר זצ"ל. המוני בית ישראל פקדו ועדיין פוקדים את ציונו של הצדיק בהונגריה.

רכבת עולמית מארה"ב, ישראל, אירופה ואף מאוסטרליה ואפריקה - יצאה להונגריה להילולה שהפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה של רבבות יהודים.

הרב פינטו במהלך שיעור. שובה ישראל,
הרב פינטו במהלך שיעור/שובה ישראל

בשיעורו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שהתקיים אמש בניו יורק לזכרו של רבי ישעיה זצ"ל הרחיב הרב פינטו על דמותו הפלאית של הצדיק שנודע בלבו הרחום ובידו הפתוחה.

הרב פינטו סיפר כי לאחר שרבי ישעיה התאלמן מרעייתו הוא הכיר את אשתו השנייה שרה וכשהם נפגשו לראשונה הוא ביקש למסור את חייו לעשיית חסדים במסירות נפש וכששמעה את רצונו - ביקשה להתחתן עימו.

באותה פגישה סיפר לה הצדיק על יהודי תלמיד חכם שעלה לשמיים אחרי שנפטר ולמרות כל דפי הגמרא שלמד - נגזר עליו לרדת שוב לעולם בגלגול. ומנגד, הגיע יהודי נוסף לבית דין של מעלה, יהודי פשוט שהיה בעל מכולת קטנה בעייריה. ואותו הכניסו לגן עדן במהרה. ומדוע? כי הוא היה רודף חסדים. אם ראה אדם נזקק שהגיע אליו לחנות - מיד היה מעניק לו אוכל בחינם.

"העולם עומד על מידת החסד", אמר הרב פינטו בשיעורו, "מי שעושה חסדים - אין גדול ממנו בכל העולמות", הוסיף. צפו בדבריו המלאים.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully