וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו נשאל על הרפורמה המשפטית; צפו בתשובתו המפתיעה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

15.5.2023 / 11:33

האדמו"ר נשאל על הפילוג בישראל בשיעור שקיים בביתה של אופירה אסייג, והשיב בהרחבה. צפו בתשובתו המלאה

בווידאו: הרב פינטו על הרפורמה המשפטית/צילום: שובה ישראל

במהלך שיעור שהתקיים בביתה של אשת התקשורת אופירה אסייג, נשאל האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו על ידי איש התקשורת נועם אדרי, על הרפורמה המשפטית ועל הפילוג בישראל.

"הייתי רוצה לשאול את כבוד הרב", נשאל הרב פינטו, "מכיוון שאני יודע שתמיד הרב מדבר על אחדות בארץ. ולצערנו, ב-4 חודשים האחרונים, יש פיצול מאוד גדול בעם בעקבות הרפורמה המשפטית, ומכיוון שאני גם יודע שראש הממשלה מאוד מחבב אותך - רציתי לשאול; האם אתה חושב שזה ייגמר בטוב ושהים לא ייקרע?", הוסיף השואל.

האדמו"ר הרב פינטו הקשיב לשאלה והשיב: "ידעו צדיקים. קודם כל, אצלנו - אין פוליטיקה, פוליטיקה זה שקר וחנופה שהתחתנו - אז נולד פוליטיקה. פוליטיקה זה משהו לא טוב, זה משהו לא טוב. בדורות האחרונים זה נהיה ממש דבר מאוס".

הרב פינטו המשיך בתשובתו: "ודבר אחר, אנחנו חושבים באופן אישי, הרי רוב התלמידים שלנו - היו בצבא ועשו צבא וכו', אבל אני לא נכנס לדבר על זה, אין לי זכות להגיד כלום בזה. יש לי זכות להתפלל, לדבר, לבקש, לעשות", הוסיף הרב פינטו.

האדמו"ר הרב פינטו בביתה של אופירה אסייג עם חיים רביבו. שובה ישראל,
האדמו"ר הרב פינטו בביתה של אופירה אסייג עם חיים רביבו/שובה ישראל

לדבריו, "אנחנו חושבים שכמה שהדת יותר תזוז אחורה ולא תתקרב לפוליטיקה - זה יותר טוב. גם פה וגם באמריקה. אנחנו גם רואים באמריקה. יהודים, אל תתקרבו בפוליטיקה, לא של הגויים, לא ימין, לא שמאל, אנחנו בסך הכל אחוז וחצי מהעולם, לא תמיד טוב לרוץ להיות בראש".

הרב פינטו התמקד במה שצריך לעשות כאן בישראל ואמר: "פה, צריך להתפלל שיהיה רחמים, שיהיה שלום". הוא סיפר: "בישיבות שלנו, יש לנו 87 ישיבות, אסרנו על כולם לא להתערב, לא פה ולא פה, לא להביע את דעה, לא להגיד כלום. זה לא עניין שלנו, אנחנו לא מבינים בזה, אנחנו לא מבינים בצבא. אין לנו גם זכות לדבר על הדברים האלה. יש לנו זכות להתפלל לא להיכנס לזה", אמר הרב פינטו.

השיעור בביתה של אסייג התקיים במסגרת ביקורו של הרב פינטו בישראל למסע חיזוק בקרב קהילות "שובה ישראל" הפזורות בכל רחבי הארץ. מישראל, המשיך הרב פינטו לדובאי, שם צפוי למסור שיעורי תורה, לקבל קהל לעצה ולברכה ולהיפגש עם בכירי הממלכה.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully