וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו • הרב פינטו: "לשבת בבית המדרש ולהתמרמר? זה אסור"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 12:46

הרב פינטו דוגל בשיטה שאין שחור ולבן, אלא לכל אחד ואחד יש תפקיד ייחודי משלו. הוא התייחס לכך בשיעורו האחרון, וסיפר על גדולי ישראל בהיסטוריה היהודית שעבדו לפרנסתם

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/יח"צ

דרכו החינוכית של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הפכה לפופולארית בעולם היהודי. במרכזה דוגל הרב פינטו בשיטה שאין שחור ולבן, אלא לכל אחד ואחד יש תפקיד ייחודי משלו, ולכל אחד יש את התיקון המיוחד שבשבילו הוא בא לעולם.

בשיעורו האחרון ציין הרב פינטו כי בהיסטוריה היהודית היו גדולי ישראל שעבדו לפרנסתם, כדוגמת רבי חיים בן עטר שהיה צורף, רבי יוחנן הסנדלר, רבי יצחק הנפח - ועוד צדיקים גדולים שהיה עובדים לפרנסתם יחד עם שקידה בתורה.

"זה תלוי ומשתנה, וכל אדם צריך להתנהג כפי הנפש שלו", הוסיף הרב פינטו, "יש אדם שהגדולה שלו זה להיות תלמיד חכם בהלכה. יש אדם בגמרא, יש אדם במוסר, יש אדם בכל מקצועות התורה".

הרב פינטו המשיל זאת ל"אחד ששולח את בנו - להבדיל - להיות רואה חשבון או עורך דין או משהו אחר. כל אחד צריך לדעת מה המהות שלו. אחד צריך להיות רופא ולקדש שם שמיים, אחד צריך להיות עורך דין ולקדש שם שמיים, אחד צריך להיות מנותק לגמרי ולשבת בבית מדרש. אבל ללמוד תורה ולהיות ממורמר, ולמרר את כולם ולמרר את הבית ולמרמר את האישה שהבית יהיה בית ממורמר? זה אסור. כי אז יגדלו לו בבית ילדים ממורמרים וילדים שאחר כך יינשרו למקומות לא טובים. זה לא טוב".

"צריך להיות חכם. חכם עדיף מנביא. אדם צריך לעשות לו רב שידריך אותו כיצד לנהוג וכיצד להתנהג. תפקידו של הרב להבין את המהות של הנפש ולכוון. ומחובותו של האדם לעשות בדיוק מה שרבו אומר לו, לא בערך. כי לבערך - אין ערך", הוסיף הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully