וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקהילות היהודיות באוקראינה נערכים לחילוץ מהיר מאזור הסכר שהופצץ

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 11:58

לאחר הפצצת סכר נובה קחובקה בחרסון, "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" עוקבת מקרוב אחר ההתרחשויות המסוכנות בדרום אוקראינה ונערכת לסיוע רחב היקף

תמונת לוויין של סכר חקובקה שבמחוז חרסון, אוקראינה, 5 ביוני 2023. רויטרס
תמונת לוויין של סכר חקובקה שבמחוז חרסון, אוקראינה, 5 ביוני 2023/רויטרס

מהלך דרמטי במלחמת רוסיה-אוקראינה: סכר נובה קחובקה בחרסון, שנמצא כעת בשליטה רוסית לאחר שנכבש, הופצץ במהלך הלילה ככל הנראה בידי הרוסים.

המשמעות היא הצפה במי נהר הדנייפר בקנה מידה בלתי נתפס. ההערכות הן שההצפה תגרום לנזק אפשרי למאות אלפי בני אדם ולבתיהם ומפלס המים עולה כל העת בשעות האחרונות.

ההערכה היא שהפצצת הסכר נועדה להקשות על מתקפת הנגד האוקראינית שנערכים אליה זה כמה חודשים. במוסקבה טוענים שהאוקראינים הם אלה שאחראים לפיצוץ הסכר ושהגדה הרוסית של הנהר ניזוקה מעליית המים.

כך או כך, באוקראינה יש כבר מי שמגדירים את האירוע הדרמטי כמסוכן ביותר מאז תחילת המלחמה, בין היתר משום שהוא עשוי להשליך על תחנת כוח גרעינית.

תמונת לוויין של סכר חקובקה שבמחוז חרסון, אוקראינה, 5 ביוני 2023. רויטרס
תמונת לוויין של סכר חקובקה שבמחוז חרסון, אוקראינה, 5 ביוני 2023/רויטרס

ובתוך כך, "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" מסרה כי עוקבת מקרוב אחר ההתרחשויות המסוכנות בדרום אוקראינה ונערכת לסיוע רחב היקף".

הפדרציה עומדת בקשר ישיר עם השלטונות ועם הקהילות היהודיות בחרסון ובמורד הנהר - באזור שאמור להישטף בשל פיצוץ הסכר.

הרב יוסי וולף שליח חב"ד ורב העיר חרסון אומר: "גורמי ההצלה בעיר אומרים ששיא ההצפה תהיה היום באזור השעה 12. מאות אלפי בתים הולכים להינזק טוטאלית. כל החלק הקרוב לנהר הולך להיות מוצף".

לדבריו, "אנו עובדים במלוא המרץ ודואגים בסיוע הפדרציה להגיע לכל אותם יהודים מתגוררים על גדת הנהר ולחלץ אותם לחלק הגבוה של העיר כדי שלא יהיו בסכנת חיים. אנו בודקים גם היכן מתגוררים יהודים בודדים בכפקים הקטנים באזור כדי לחלץ גם אותם".

עוד נמסר מהפדרציה: "עובדינו ומתנדבינו הרבים מוכנים לעשות הכל כדי לתת יד ככל שיידרש ואנו נערכים לסיוע בחילוצים של אוכלוסיה. *אם יש לכם מכרים באזור שהוצף שזקוקים לסיוע בבקשה הפנו אותם למוקד החירום שלנו בטלפון שמספרו:
+380567908770".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully