וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מיוחד בימים אלו? רבי יואל פינטו בשיעור מרתק

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

2.7.2023 / 11:55

אנשים מכל רחבי הארץ הגיעו לשמוע את שיעורו של רבי יואל משה פינטו באולם בית המדרש של "שובה ישראל" באשדוד. שיעוריו של רבי יואל פינטו נודעו בעולם היהודי והם משלבים בקיאות יוצאת דופן בכל התורה, לצד עמקות והבנה פנימית וייחודית

צפו בשיעור המלא

אולם בית המדרש של "שובה ישראל" באשדוד, היה מלא מפה ולפה. אנשים מכל רחבי הארץ התאספו ובאו לשמוע את שיעורו של רבי יואל משה פינטו, בנו הבכור של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל".

הרב יואל פינטו. שובה ישראל,
הרב יואל פינטו/שובה ישראל

בעת כניסתו לאולם בית המדרש, שרו ההמונים לכבודו - אך כעבור מספר דקות נשמע שקט בחלל ורבי יואל פינטו החל בשיעורו שנמשך למעלה משעה וחצי.

בתחילת דבריו הוא התייחס לישיבת "שובה ישראל" באשדוד שבה השיעור התקיים והדגיש את חשיבות המקום שבו אביו האדמו"ר הרב פינטו מסר במשך עשרות שנים - שיעורי תורה לתלמידיו הרבים, "יש לנו שמחה והתרגשות גדולה, לדבר כאן במקום המקודש הזה", אמר רבי יואל פינטו.

הרב יואל פינטו. שובה ישראל,
הרב יואל פינטו/שובה ישראל

הוא המשיך ואמר: "כאן במקום שבו כבוד מורינו ורבינו, למעלה מ-20 שנים, לימד ודיבר כאן כל כך הרבה דברי תורה והעמיד יסודות שבנו את הנפש של כולנו ועיצבו את הנפש שלנו. אותם יסודות הם מורי הדרך לכל החיים שלנו. כמה רבנים ותלמידי חכמים צמחו וגדלו מהמקום הזה, עד שהיום הם מפיצים תורה ויראה בכל העולם. יש כוח עצום למקום הזה. ובעזרת ה' שהדברים ישפיעו לטובה ונזכה כולנו שה' ישלח למורינו ורבינו רפואה שלימה בקרוב".

השיעור עצמו התמקד בימי "בין המצרים" שיצוינו בעולם היהודי מסוף השבוע הזה, צום יז' בתמוז. רבי יואל פינטו העמיק בימים אלו ובתפקיד של כל אחד ואחד מאיתנו להפוך את ימי החורבן לימים של בנייה מחודשת ושל תקווה.

הרב יואל פינטו. שובה ישראל,
הרב יואל פינטו/שובה ישראל

שיעוריו של רבי יואל פינטו נודעו בעולם היהודי והם משלבים בקיאות יוצאת דופן בכל התורה, לצד עמקות והבנה פנימית וייחודית. הם נוגעים במגוון רחב של קהלים וניתן לקחת מהם מסרים לשיפור חיי היומיום של כל אחד ואחד מאיתנו.

מוסדות "שובה ישראל" בראשות אביו של רבי יואל פינטו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו קיימים קרוב ל-30 שנים. תחת המוסדות ישנן כיום כ-100 ישיבות ובתי מדרש הפזורים בעולם ומשמשים כמוקדים של תורה וחסד.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully