וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "אסור להרים ידיים על ילדים. זו סכנה"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

12.7.2023 / 11:55

הרב פינטו התייחס בשיעור שמסר במרוקו לתופעה של הורים שמכים את ילדיהם במסגרת חינוכם, ואמר כי מדובר בחציית כל הקווים האדומים | צפו בדבריו המלאים

בשיעור שהעביר במרוקו לתלמידיו, הזהיר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, משימוש באלימות פיזית או מילולית, עם הילדים ועם המשפחה.

הרב פינטו התייחס לתופעה של הורים שמכים את ילדיהם במסגרת חינוכם, ואמר כי מדובר בחציית כל הקווים האדומים.

לדבריו של הרב פינטו: "חינוך הילדים זה אחד הדברים החשובים ביותר. ישנה תופעה של הורים שמכים את ילדיהם. אלימות פיזית או אפילו אלימות מילולית. אסור להרים יד על ילדים. אסור להכות ילדים. אדם לא יכול להרים ידיים על הילדים שלו, אדם שמרים ידיים על הילדים שלו - זה סימן שיש לו משהו פנימי לא טוב", אמר הרב פינטו.

הרב פינטו. יח"צ,
"כשההורים מכניסים אלימות לתוך המשפחה – זה הופך לדבר מסוכן מאוד"/יח"צ

"גם אם הילד בא לבית הספר והוא משתולל", הוסיף הרב פינטו, "עדיין לא צריכים לצעוק עליו, אלא צריך לבדוק מדוע הוא מתנהג לא טוב, אולי יש לו בעיות בבית, אולי משהו מטריד אותו ומלחיץ אותו. צריך תמיד לראות את השורש".

"וכשההורים מכניסים אלימות לתוך המשפחה - זה הופך לדבר מסוכן מאוד. כל דבר שיש בו אלימות - זה סכנה גדולה מאוד. אלימות היא מסוכנת מאוד. צריך לברוח ממנה בכל הכוח", הוסיף הרב פינטו בשיעורו.

זו לא הפעם הראשונה שהרב פינטו מתייחס לנושא החינוך. לפני מספר חודשים, בשיעור שמסר בלוס אנג'לס אמר הרב פינטו כי "חינוך ילדים זה לא מסחר. חינוך ילדים זה לא עסק. חינוך ילדים זה הנפש והנשמה של הילדים".

הרב פינטו הוסיף: "אנשים שמנהלים את בתי הספר ואת תלמודי התורה לפעמים לא מבינים מה העומק של החינוך. הם לא מבינים מה זה חינוך. מורה שבא לתלמוד תורה ומוציא את התיסכול על הילדים ומוציא את כל הבעיות שיש לו בבית עם בני משפחתו על הילדים - הוא הורס ושובר את הנפש של הילדים והילדים סובלים מזה כל החיים, וגדלים פגועים וחבולים כל החיים".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully