וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: העונש של מי שמזלזל בתלמידי חכמים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

17.7.2023 / 11:55

בשיעורו האחרון התייחס האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו לעונשם של אלו המבזים את הצדיקים. צפו בדבריו

יח"צ - חד פעמי

קורה ואנחנו מזלזלים בתלמידי חכמים וצדיקים. לפעמים מחוסר שימת לב ולפעמים בזדון. בשיעורו האחרון התייחס האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו לעונשם של אלו המבזים את הצדיקים ואמר: "אדם צריך להיזהר מהגחלת של הצדיקים, מהנשיכה של הצדיקים. מכה של צדיק - היא מכה לדורי דורות".

הרב פינטו הסביר כי "הקללה של הצדיק רודפת את המבזה חכמים - לדורי דורות, אותו ואת זרעו עד עולם. אין לזה תקנה. לכן אדם שיש לו בעיה עם צדיק, שיסתדר. ולא ישאיר את הבעיה פתוחה. כי היא תרדוף אותו ואת הילדים שלו והקללה תרדוף עד עולם", הזהיר הרב פינטו.

הרב פינטו סיפר: "אנחנו זוכרים שהיינו צעירים. ישבנו אצל בבא מאיר, מישהו נכנס אליו ואמר לו משהו ובבא מאיר אמר לו: 'השם יתן לך מכה בראש…'. אנחנו זוכרים את זה".

"עברו שנים, התחלנו לקבל קהל בקרית מלאכי, אותו אדם בא אלינו, אולי אדם עשירי בחיים שנכנס אלינו בקבלת קהל. זה היה לפני 30 שנה, והוא אמר לנו שמצאו לו סרטן בראש. וידענו שזה מהקללה של בבא מאיר שזכרנו אותה, שאמר שהשם ייתן לו מכה בראש".

"ה' ישמור", הוסיף הרב פינטו, "קללה יכולה להחזיק 20 שנה, 15 שנה, אבל מה שהצדיק אמר - אתה תשלם על זה בריבית דריבית. לכן אדם צריך להיזהר מצדיקים, צריך להיזהר מתלמידי חכמים. צריך להיזהר מהתורה. תכבד את התורה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully