וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו על הפילוג בעם: "רק התורה מאחדת אותנו"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

24.7.2023 / 11:55

רבי יאשיהו פינטו נשאל על הקרע בחברה הישראלית והשיב כי יש רק דבר שבכוחו לאחד את העם בישראל. צפו בדבריו המלאים של האדמו"ר משיעורו האחרון במנהטן

בווידאו: דבריו של הרב פינטו/יח"צ

הפילוג בעם. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, נשאל בשיעורו האחרון שהתקיים במרכז "שובה ישראל" במנהטן, על הקרע בחברה הישראלית, סביב הרפורמה המשפטית, והשיב כי יש רק דבר שבכוחו לאחד את העם בישראל - והוא: התורה.

לדבריו של הרב פינטו: "התורה הקדושה - זה הדבר ששמר על עם ישראל בכל הגלויות. בלי התורה הקדושה, אין איחוד בין עם ישראל. הדבר שמאחד באמת את עם ישראל יותר מכל דבר - זה התורה הקדושה", אמר לעיתונאי ששאל אותו בנושא.

הרב פינטו הוסיף כי העובדה ש"שקוראים לנו עם ישראל, וכולנו מדברים עברית, ועשינו ברית מילה" - לא מספיקה. "התורה הקדושה זה הרוח והנשמה שקושרת את כל עם ישראל", אמר.

הרב פינטו. יח"צ,
הרב פינטו/יח"צ

כזכור, לפני כחודש, בשיעור שמסר בביתה של אשת התקשורת אופירה אסייג, נשאל הרב פינטו על הסוגייה הפוליטית, והשיב: "ידעו צדיקים. קודם כל, אצלנו - אין פוליטיקה, פוליטיקה זה שקר וחנופה שהתחתנו - אז נולד פוליטיקה. פוליטיקה זה משהו לא טוב, זה משהו לא טוב. בדורות האחרונים זה נהיה ממש דבר מאוס".

הרב פינטו המשיך בתשובתו: "ודבר אחר, אנחנו חושבים באופן אישי, הרי רוב התלמידים שלנו - היו בצבא ועשו צבא וכו', אבל אני לא נכנס לדבר על זה, אין לי זכות להגיד כלום בזה. יש לי זכות להתפלל, לדבר, לבקש, לעשות", הוסיף הרב פינטו.

לדבריו, "אנחנו חושבים שכמה שהדת יותר תזוז אחורה ולא תתקרב לפוליטיקה - זה יותר טוב. גם פה וגם באמריקה. אנחנו גם רואים באמריקה. יהודים, אל תתקרבו בפוליטיקה, לא של הגויים, לא ימין, לא שמאל, אנחנו בסך הכל אחוז וחצי מהעולם, לא תמיד טוב לרוץ להיות בראש".

הרב פינטו התמקד במה שצריך לעשות בישראל ואמר: "פה, צריך להתפלל שיהיה רחמים, שיהיה שלום". הוא סיפר: "בישיבות שלנו, יש לנו 87 ישיבות, אסרנו על כולם לא להתערב, לא פה ולא פה, לא להביע את דעה, לא להגיד כלום. זה לא עניין שלנו, אנחנו לא מבינים בזה, אנחנו לא מבינים בצבא. אין לנו גם זכות לדבר על הדברים האלה. יש לנו זכות להתפלל לא להיכנס לזה", אמר הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully