וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם "שובה ישראל": החסידים יעזבו את המגבעת לטובת הקסקט

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 18:22

בקרב מספר חסידויות בולטות בישראל התקבלה החלטה שעל פיה בחורי הישיבות הקטנות יחדלו מחבישת מגבעת ומעתה יחבשו כובע קסקט, כפי שהורה האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לאלפי תלמידיו כבר לפני 7 שנים

חרדים. ShutterStock
בין החסידויות שהצטרפו להחלטה שנחשבת לדרמטית בעולם החסידי: באבוב, לעלוב, צאנז, נדבורנא, ערלוי, שומרי אמונים, סערט ויז'ניץ ועוד/ShutterStock

על רקע יוקר המחייה ועליית המחירים ועל רקע שיקולים השקפתים שונים, התקבלה החלטה בקרב מספר חסידויות בולטות בישראל, על פיה, בחורי הישיבות הקטנות - יחדלו מחבישת מגבעת, ומעתה יחבשו כובע קסקט.

במכתב שנשלח להורים ב-15 תלמודי תורה, הורו הנהלות המוסדות כי מ'זמן' אלול - על הבחורים הצעירים להגיע לישיבות רק עם כובע קסקט.

בין החסידויות שהצטרפו להחלטה שנחשבת לדרמטית בעולם החסידי: באבוב, לעלוב, צאנז, נדבורנא, ערלוי, שומרי אמונים, סערט ויז'ניץ ועוד.

הרב פינטו עם בנו יואל. יח"צ,
הורה לתלמידיו לחבוש קסקט כבר לפני 7 שנים. הרב פינטו עם בנו יואל/יח"צ

בהודעה הרשמית להורים נכתב: "השמירה על הלבוש היהודי המקובל מדור דור, היתה מיסודות דרכי ההנהגה במקהלות החסידים מדור דור. וכחלק מכך נהוג היה בקרב החסידים בדורות הקודמים שהאברכים והבחורים חבשו לראשם כובע רחב, או כובע קטן הנקרא 'קסקט, הצד השווה שבהם ששני סוגי הכובעים העידו על הלובשם שהוא נמנה על קהל החסידים ויראי ה'. אמנם מאז מלחמת העולם השניה, משום כזה התפשט יותר המנהג לחבוש כובע רחב, והתמעטו חובשי כובע קסקט".

"כמי שזוכים לעמוד בראש מערכות חינוך למדנו מן הניסיון, שבעוד שבחורים מתבגרים, יודעים לשמור על הכובע במשך כמה שנים, הרי כאשר הבחורים כי נמצאים עוד בשנת הבר-מצוה בין כותלי התלמוד-תורה, קשה להם לשמור כראוי על כובעם, כך שבמקרים רבים, כאשר רק עברו ככה חודשים אחרי הבר-מצוה יוצא הכובע מכלל שימוש, וההורים נאלצים לרכוש כובע חדש תמורת סכום גבוה", הוסיפו במכתב להורי התלמידים.

כזכור, כבר לפני 7 שנים, הורה האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, לאלפי תלמידיו, לחבוש רק קסקט לראשם. כבר אז אמר האדמו"ר בשיעור מרכזי שהתקיים בבית המדרש של "שובה ישראל" באשדוד כי "יבואו ימים - וכולם ילבשו את הקסקט. כך היא הצורה של היהודי, בפשטות וענווה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully