וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע לחנות עם כסף וביקש לקבל מוצרים בחינם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 12:15

רק אדם שהוא עני ואביון, שאין לו שום דבר - ייתכן שיבקש צדקה. הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, מסביר על הסוגיה בהרחבה

בווידאו: דבריו של הרב שי טחן/יח"צ

בשבת קראנו בבית הכנסת את פרשת ואתחנן שבה התורה פותחת בתחינתו של משה רבנו: "ואתחנן אל ה' בעת ההיא לאמור', וצריך להבין: מה זה ואתחנן, מה המילים האלו, איזה מין לשון תפילה זו?

אומר רש"י: "ואתחנן לשון מתנת חינם, שאף על פי שיש להם לצדיקים לתלות במעשיהם הטובים, אין מבקשים מאת המקום, אלא מתנת חינם". כלומר: משה רבנו בודאי יכל לבקש מהקדוש ברוך הוא לעשות עבורו, מכיוון שהוא מלא זכויות. אף על פי כן, משה רבנו לא מבקש עבור הזכויות שלו, אלא הוא ביקש מתנת חינם.

וצריך להבין: הרי האם אדם שהולך לחנות ישלם בכסף או יבקש מתנת חינם? הרי כשאתה הולך לחנות אתה לא תבקש בחינם? רק אדם שהוא עני ואביון, שאין לו שום דבר - ייתכן שיבקש צדקה, אבל אם יש לך - אז תבקש עבור מה שיש לך. ומדוע משה רבנו לא מבקש עבור זכויותיו?

הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, מהאר את הדברים בפינתו השבועית על פי דברי הרמב"ם, שמתוך הניסים הגדולים שה' עושה לנו, אנחנו מגלים את הניסים הנסתרים והיומיומים.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully