וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי לדעת: כך אפשר לשדרג את הזוגיות שלנו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 14:27

מדוע ט"ו באב הוא יום כל כך גדול? הרב שי טחן ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, מרחיב על כך בפינתו השבועית. צפו

בווידאו: דבריו של הרב שי טחן/יח"צ

אתמול חגגנו את ט"ו באב, שעליו נאמר בגמרא ש"לא היו ימים טובים לישראל כחמשה-עשר באב וכיום הכיפורים", ומדוע יום זה כל כך גדול? כי "בהן בני ירושלם יוצאין בכלי (בבגדי) לבן שאולים, שלא לבייש את מי שאין לו. ובנות ירושלם יוצאות ומחוללות בכרמים. ומה היו אומרות: שא נא עיניך, בחור, וראה מה את בורר לך; אל תתן עיניך בנוי - תן עיניך במשפחה".

הרב שי טחן ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, מסביר בפינתו השבועית, כי יום זה מסוגל לשידוכים ולזוגיות וכפי שהגמרא מבארת. מקשה הרב טחן, מדוע קוראים ליום הזה ט"ו באב ולא י"ה באב. לדבריו התשובה היא: בגלל שמו של הקדוש ברוך הוא הרמוז באותיות י' וה', ועל כן אנחנו מצניעים את האותיות הללו וקוראים ליום הזה - ט"ו באב.

הרב טחן מבקש ללמוד מכך מסר חשוב: כל זוגיות טובה מושתתת על הקדוש ברוך הוא. וכפי שחז"ל אומרים שאם "זכו - שכינה בינהם". כלומר: שהקדוש ברוך הוא מסתתר כביכול בכל זוגיות ומעניק לה חיים ותקווה. וכשמבינים זאת, שה' שותף לזוגיות שלנו - זה מעניק כוח להצליח. צפו בפינתו השבועית של הרב טחן.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully