וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו בשיעור מרגש ממיטת חוליו: "אמרנו וידוי"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 18:03

אחרי שעבר הליך רפואי מורכב, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו העביר שיעור מביתו, וגולל באורח נדיר את אשר אירע עימו בין כותלי בית החולים, כולל הרגעים הדרמטים כשהיה בין חיים ומוות. צפו בדבריו המלאים

השיעור המלא

ימים ספורים אחרי שאושפז בבית החולים בניו יורק, שם נותח בהליך רפואי ארוך ומורכב, אמש הגיע האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לביתו, שם מסר שיעור מרגש ממיטת חוליו.

באורח נדיר, גולל הרב פינטו את אשר אירע עימו בין כותלי בית החולים, וסיפר על הרגעים הדרמטים כשהיה בין חיים ומוות, "ביום שלישי, הגענו לחיים ומוות. כבר אמרנו וידוי, קראנו קריאת שמע, הגענו…לחיים ומוות… היינו בסכנת חיים ודאית".

באותם רגעים, סיפר הרב פינטו, מה שעמד במחשבתו - הוא המעמד ההיסטורי שצפוי להתקיים בחודש הבא, ביום כה' באלול, בהיכל מנורה תל אביב, שם יסיימו עשרת אלפים איש את ספר הזוהר.

חלק קצר מתוך שיעורו של הרב פינטו

"חשבנו הרבה", סיפר, "שהקב"ה יזכה אותנו לעמוד ב-כ"ה באלול ולשיר 'ואמרתם כה לחי רבי שמעון בר יוחאי', 'ראוי רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק'. כמה ניסים נעשו לנו בזכות רבי שמעון בר יוחאי, בזכות ספר דברים שזה אור גדול, משה רבנו, משה ידבר והאלוקים יעננו בקול".

הרב פינטו פירט את פעילותה של "שובה ישראל" בעולם, "כל התורות, כל הדרך של שובה ישראל, להרבות בתי מדרש, להרבות את הקבוצות, את התורה", לדבריו, הדרך של שובה ישראל, היא תורה תמימה - תורת השם, תורה זכה וברה שבדור הזה היא התורה שנותנת כוח ורוח למחשבה, בראייה, בהתבוננות עמוקה לדברים שצריך להתבונן בהם".

הרב פינטו הזכיר כי אמנם ישנן דרכים רבות לעבודת ה', אולם "הדרך שלנו היא הדרך של מבקשי השם האמיתית, דרך של אנשים שדבוקים בשם ויש להם דביקות ומסירות נפש, והיא ראיה והתבוננות חזקה, ואהבת התורה ואהבת החסידות, ואהבת התמימות והאמונה. דרך שכוללת גם לקיחת סיכונים, זו הדרך שבה ישכון אור", הוסיף.

לסיום ביקש הרב פינטו להודות לכל מי שהתפלל לרפואתו ואמר: "הקב"ה יתן לכולנו ישועה גדולה. לכל הצדיקים שהתפללו עלינו כל השבוע, ימשיכו להתפלל, אנחנו עוד בתוך גדר של סכנת נפשות, המשיכו להתפלל שבעזרת השם תהיה רפואה וחיים. שמחה והצלחה. כל מי שהתפלל עלינו, ישלם ה' פעולכם ותהי משכורתכם שלמה. תודה רבה, בשורות טובות, ישועה ושמחה וכל הטוב".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully